مشخصات بیشتر و زمان عرضه‌ی لنز Laowa 7.5mm F2 MFT مشخص شدند

0 1,492

کمپانی چینی Venus Optics که لنزهای خود را تحت نام تجاری لنز Laowa عرضه می‌کند، اعلام کرده است که لنز 7.5mm F2 MFT این کمپانی وایدترین لنز با دیافراگم F2 برای سیستم‌های Micro Four Third است.

Laowa 7.5mm F2 MFT اولین بار در نمایشگاه فتوکینای سال گذشته دیده شد و گستره‌ی دیدی معادل ۱۱۰ درجه را ارائه می‌کند. قبلاً مطلبی را در مورد قابلیت‌ها و مشخصات این لنز به همراه نمونه‌های عکس آن نوشته بودیم، ولی حالا مشخصات بیشتر و تاریخ عرضه‌ی آن نیز مشخص شده است. این لنز Laowa در دو نسخه‌ی مختلف عرضه می‌شود: یکی با وزن ۲۰۰ گرم و دیگری مدل سبک‌وزنی با وزن ۱۵۰ گرم است.

هر دو نسخه دارای ۱۳ المنت در ۹ گروه مختلف هستند و از یک جفت عدسی Aspheric و سه عدسی extra-low dispersion استفاده می‌کنند. این کمپانی از مشخصه‌ی Zero-D که قبلاً در مدل 12mm F2.8 و 15mm F2 دیده بودیم برای این لنز استفاده نکرده است، ولی ادعا می‌کند که اعوجاج و خطاهای رنگی را به حداقل رسانده‌اند.

قطر دهانه‌ی فیلتر این لنز ۷٫۵ میلی‌متری ۴۶ میلی‌متر است و حداقل فاصله‌ی فوکوس ۱۲ سانتی‌متر را در اختیار کاربر می‌گذارد. دیافراگم آن نیز از نوع ۷ تیغه‌ای است. نسخه‌ی سبک‌وزن آن برای استفاده بر روی دِرون‌ها در نظر گرفته شده است و در ساختار آن از آلیاژهای سبک‌وزن استفاده شده است. هر دو مدل در دو رنگ نقره‌ای و مشکی در دسترس خواهند بود و عرضه‌ی مدل معمولی آن از اواخر ماه می آغاز می‌شود. نسخه‌ی سبک‌وزن این لنز Laowa از ماه جولای آغاز خواهد شد.

کمپانی Venus Optics قبلاً با عرضه‌ی لنزهای فوکوس دستی باکیفیت مانند 105mm F/2 Trans Focus و 60mm F2.8 Ultra-Macro برای دوربین‌های کانن و نیکون شهرت خوبی را به دست آورد و حالا قصد دارد با این لنز جدید جای پای خود را در بازار سیستم‌های MFT نیز محکم کند.

نظرات

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.