Laowa 7.5mm؛ واید‌ترین لنز F2 جهان

0 1,640

کمپانی Venus Optics که لنز‌های اقتصادی و باکیفیتش، تهدیدی برای دیگر تولیدکننده‌ها به حساب می‌آید به تازگی و به طور رسمی از لنز Laowa 7.5mm رونمایی کرده است. البته چینی‌ها در نمایشگاه Photokina 2016 به این لنز اشاره کرده بودند ولی جزییات، نمونه عکس‌ها و تاریخ عرضه آن به تازگی منتشر شده است. این لنز که برای دوربین‌های MFT طراحی شده، در نوع خود واید‌ترین لنز جهان به شمار می‌رود و فاصله کانونی‌ای برابر با ۷.۵ میلی‌متر دارد.

لنز Laowa 7.5mm از حداکثر بازشدگی دهانه دیافراگم F2 برخوردار است و فاصله کانونی معادل آن در دوربین‌های ۳۵ میلی‌متری برابر با ۱۵ میلی‌متر است؛ یعنی زاویه دیدی که این لنز در دوربین‌های MFT پوشش می‌دهد، برابر با زاویه دید یک لنز ۱۵ میلی‌متری در دوربین‌های فول‌فریم است. از دیگر ویژگی‌های منحصر به فرد این لنز می‌توان به ابعاد کوچک و وزن پایین آن اشاره کرد. Laowa 7.5mm وزنی برابر با ۲۰۰ گرم دارد و طول آن تنها ۵۵ میلی‌متر می‌باشد.

لنزهای Laowa در فروشگاه پیکسل

ساختار اپتیکی این لنز از ۱۳ المان مختلف در ۹ گروه شکل گرفته که از میان آ‌ن‌ها می‌توان به ۲ المان غیر کروی aspherical و ۳ المان کاهش پراکندگی EL اشاره کرد.

طراحی اپتیکی بهینه این لنز اعوجاج و خطاهای رنگی را به میزان قابل‌توجهی کاهش داده است. این ویژگی در لنز‌های سوپر واید که در آن‌ها شاهد اعوجاج‌های نسبتاً شدید در تصاویر هستیم، بسیار با اهمیت است. همان گونه که در نمونه تصاویر لنز Laowa 7.5mm نیز قابل مشاهده است، در گوشه‌های تصاویر با عملکردی عالی روبه‌رو هستیم و پراکندگی نوری و اعوجاج، بسیار کاهش یافته است. البته این ویژگی‌هایی است که ونوس اپتیک در معرفی این محصول بر روی آن تأکید داشته و برای صحت آن باید منتظر ماند و دید تا بازخورد کاربرانِ این لنز، که قرار است در آینده‌ای نزدیک وارد بازار شود به چه صورت خواهد بود.

مسئولان ونوس اپتیک بیان کرده‌اند که یک لنز دیگر مشابه Laowa 7.5mm و با وزنی کمتر، در حدود ۱۵۰ گرم را نیز روانه بازار خواهند کرد که برای اتصال به دِرون‌ها بسیار کارآمد خواهد بود.

مشتریان پیکسل که لنزهای Laowa را خریداری کرده‌اند رضایت بالایی از آن‌ها داشته‌اند. آیا شما هم تجربه استفاده از این لنزهای اقتصادی را داشته‌اید؟

نظرات

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.