درون‌ها چطور کار می‌کنند (5)؟

0 1,251

 

Drone یا درون، نام کلی یک سری محصولات است که امروزه نام‌ها و کاربردهای‌ گوناگونی دارند. برخی به این محصولات هلیکوپتر، یا کوادکوپتر (quadcopters) تصویربرداری می‌گویند.  اما بهرحال نام Drone یا درون، کوتاه‌ترین و ساده‌ترین نام برای این تجهیزات است که از پهباد‌های نظامی تا هلیکوپتر‌های اسباب‌بازی را می‌تواند شامل شود. برای آشنایی بیشتر با این تجهیزات بخش نخست این مقاله را مطالعه کنید.

بخش دوم مقاله درون‌ها چطور کار می‌کنند؟

بخش سوم مقاله درون‌ها چطور کار می‌کنند؟

بخش چهارم مقاله درون‌ها چطور کار می‌کنند؟

در این مقاله به آخرین بخش از مطلب معرفی درون‌ها، یعنی امنیت پرواز می‌پردازیم.

امنیت:

از آنجا که درون ها، وسایلی هستند که می‌توانند از زمین فاصله گرفته و آزادانه روی آسمان به پرواز درآیند، طبیعتا باید خیلی بیشتر از یک دوربین مراقب آنها بود. این تجهیزات می‌توانند تا سرعت حدود 80 کیلومتر بر ساعت پرواز کنند (این سرعت برای درون‌های ملخ‌دار است و برای درون‌های قدیمی‌تر که مانند هواپیما بودند خیلی بیشتر می‌شود). به همین دلیل، اساسا برخی از مراقبت‌ها برای استفاده از این تجهیزات از جنس پیشگیری است که در اینجا درباره آنها توضیح می‌دهیم.

 

140210-gadget-drone-1453_a8d2d5455da6d86789192edb1b120939

  • کالیبره کردن یا تنظیم دقیق دستگاه پیش از پرواز بسیار ضروری است، خصوصا قطب‌نما و GPS دستگاه باید قبل از پرواز با دقت بررسی شود
  • حفظ ارتباط بصری با درون بسیار مهم است. یعنی اگرچه بسیاری از قابلیت‌های دستگاه در جهت کنترل اتوماتیک پرواز است، اما باز بهتر است طوری از آنها استفاده کنید که هر لحظه جلو چشمتان باشند.
  • قبل از پرواز حتما قوانین مربوط به حداکثر ارتفاع پرواز در منطقه مورد نظرتان را بررسی کنید. در برخی از مناطق، ارتفاق پرواز از یک حدی بیشتر ممنوع می‌باشد
  • هرگز درون‌ها را بالای سر مردم به پرواز در نیاورید. زیرا ممکن است به لحاظ تجاوز به حریم خصوصی آنها مورد اعتراض قرار بگیرید، همچنین همیشه امکان آسیب‌زدن فیزیکی به افراد وجود دارد، خصوصا در ابتدای کار که مهارت زیادی ندارید.
  • هرگز درون‌‌ها را در شعاع 8 کیلومتری فرودگاه‌ها، اماکن ممنوعه یا فرودگاه‌های اختصاصی بیمارستان‌ها و ساختمان‌های بزرگ به پرواز در نیاورید
  • حتما روش کنترل کاملا دستی درون خودتان را یاد بگیرید. حتی اگر کنترل پروازی آن به‌طور کامل خودکار است، باز هم بهتر است آن را روی حالت دستی هم کنترل کنید.
  • بازی با نرم‌افزارهای شبیه ساز پرواز، (بازی‌های کامپیوتری هواپیما و هلی‌کوپتر) می‌تواند شما را با واژه‌های و مفاهیم پرواز آشناتر کند. بنابراین می‌توانید از این بازی‌ها به عنوان تمرین پرواز، لذت ببرید.
  • حتما پیش از استفاده از این تجهیزات، قوانین و شرایط پرواز آنها را با دقت مطالعه کنید.

اما در کنار این نکات، بهترین منبع شما برای استفاده از این تجهیزات، متخصصان دیگر  هستند. اگر نمی‌دانید برای خرید و استفاده از یک Drone چه کاری باید انجام دهید یا بهترین انتخاب برای شما چیست، می‌توانید مقالات دیگر سایت Pixel.ir  را بخوانید یا با متخصصان ما مشورت کنید.

 

منبع: B&H

نظرات

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.