دوربین الیمپوس TG-5 Tough با سنسور جدید و قابلیت 4K رونمایی شد

2 1,768

دوربین محبوب الیمپوس TG-4 توسط مدلی قدرتمندتر جایگزین شده است. این دوربین الیمپوس TG-5 نام گرفته است و جدیدترین دوربین از سری محصولات Tough به حساب می‌آید. این دوربین دارای سنسور و پردازنده‌ی جدیدی است و قابلیت فیلم‌برداری 4K نیز به آن اضافه شده است.

تمام قابلیت‌ها و سخت‌افزار جدید TG-5 در داخل بدنه‌ای ضدآب، ضدشوک و مقاوم در برابر یخ‌زدگی، له‌شدن و گردوغبار جای گرفته‌اند. مهم‌ترین قابلیت دوربین الیمپوس TG-4 این بود که این کمپانی برای اولین بار قابلیت عکاسی RAW را در سری Tough عرضه می‌کرد. حالا در TG-5 از سنسور ۱۲ مگاپیکسلی backlit CMOS و یک پردازنده‌ی چهارهسته‌ای TruePic کاملاً جدید استفاده کرده‌اند تا بتواند قدرت مورد نیاز برای فیلم‌برداری 4K را نیز تأمین کند.

این سنسور و پردازنده در پشت همان لنز 25-100mm f/2.0 که در مدل قبلی وجود داشت جای گرفته‌اند.

مانند مدل قبلی این دوربین الیمپوس نیز تا عمق ۱۵ متری ضدآب است، می‌تواند تا ۱۰۰ کیلوگرم فشار را تحمل کند، در برابر افتادن از ارتفاع ۲٫۱ متر مقاوم است و می‌تواند تا دمای ۱۰- درجه‌ی سانتی‌گراد به کار ادامه دهد. همچنین در برابر نفوذ گردوغبار نیز عایق شده است.

TG-5 به حس‌گرهای جی‌پی‌اس، فشارسنج برای اندازه‌گیری ارتفاع از سطح دریا و عمق آب، قطب‌نما و دماسنج نیز مجهز شده است تا بتواند اطلاعات حرکتی و محیطی را ثبت نماید.

در نهایت این دوربین الیمپوس را می‌توان با لوازم جانبی مختلفی جفت‌و‌جور کرد تا قابلیت‌های جدیدی را پیدا کند. این لوازم جانبی شامل یک تبدیل Fisheye با زاویه‌ی دید ۱۳۰ درجه، یک تبدیل تله با فاصله‌ی کانونی ۱۷۰ میلی‌متر، یک پروژکتور LED، دیفیوزر فلاش و کیس مخصوص برای افزایش قابلیت ضدآب تا عمق ۴۵ متری می‌شوند.

2 نظرات
  1. بختیار می‌گوید

    همچون پیشتر ؛ عالی . سپاس . بختیار

  2. مسعود پورفرسادی می‌گوید

    از کجا میشه تهیه کرد من قصد خریدش رو دارم هرکی داشت بهم اطلاع بده لطفا 09124031734

نظرات

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.