لنز سونی FE 100-400mm F4.5-5.6 GM OSS معرفی شد

0 1,605

شرکت سونی شب گذشته در شهر نیویورک دوربین بدون آینه فول‌فریم A9 را معرفی کرد. همان‌گونه که به اطلاع رساندیم این دوربین از حسگری ۲۴ مگاپیکسلی بهره می‌برد و با قابلیت ثبت ۲۰ فریم بر ثانیه در حالت عکاسی پی‌در‌پی، یکی از سریع‌ترین دوربین‌های معرفی شده تا به این تاریخ بشمار می‌رود.

اما A9 تنها محصولی نبود که سونی از آن رونمایی کرد. این کمپانی در کنار دوربین فوق‌العاده خود، از یک لنز سوپرتله زوم 400-100 میلی‌متر سری G نیز رونمایی کرد. این لنز که با نام دقیق FE 100-400mm F4.5-5.6 GM OSS شناخته خواهد شد از موتور دوگانه خطی و سیستم فوکوس خودکار Direct Drive بهره می‌برد که تجربه فوکوس خودکاری بسیار سریع و دقیق را برای کاربران خود فراهم خواهد آورد و آن را به لنزی ایده‌ آل برای امور فیلم‌برداری بدل کرده است. همچنین در مراسم معرفی این لنز، سونی به طور ویژه‌ای بر روی شارپنس بسیار بالای آن در سرتاسر فاصله کانونی تاکید داشت.

 

در ساختار اپتیکی لنز سونی FE 100-400mm F4.5-5.6 GM OSS از ۲۲ المان در ۱۶ گروه مختلف استفاده شده است که در میان آن‌ها یک عدسی Super ED و دو عدسی ED برای کنترل پراکندگی‌های رنگی به چشم می‌خورد. همچنین به لطف پوشش Nano AR می‌توان اطمینان داشت که احتمال بروز بازتاب‌های داخلی عدسی‌ها به کم‌ترین میزان ممکن رسیده است. لازم به اشاره است که لنز سونی FE 100-400mm F4.5-5.6 GM OSS از کمینه فاصله فوکوس ۹۸ سانتی‌متر برخوردار بوده و وزن آن نیز چیزی در حدود ۱.۴ کیلوگرم است. امکان سفارش و خرید این لنز از ماه آینده فراهم خواهد بود و قیمت ۲۵۰۰ دلار برای آن در نظر گرفته شده است.

نظرات

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.