عکس‌های برگزیده در رقابت جهانی عکس سونی 2017

0 2,120

مسابقه جهانی عکس سونی یکی از محبوب‌ترین رقابت‌های بین‌المللی عکاسی به حساب می‌آید که رکورد بیشترین مشارکت را در میان فستیوال‌های عکاسی نیز با خود به همراه دارد. این مسابقه طبق روال هرساله در سال ۲۰۱۷ نیز برگزار شد و برندگان آن به صورت رسمی معرفی شدند. امسال ۲۲۷۰۰۰ عکاس حرفه‌ای و آماتور عکس‌های خود را در بخش‌های مختلف به مسابقه ارسال کردند. این رخداد هنری که با مشارکت عکاس بزرگ انگلیسی، مارتین پار، برگزار شده و می‌شود، جمعاً چیزی در حدود ۱۵۰،۰۰۰ دلار آمریکا برای برندگان، کنار گذاشته است. عکس‌ها هم از لحاظ زیبایی‌شناسی و هم از نظر تکنیکی تحت نظر ۹ عکاس، هنرمند و کیوریتور مورد قضاوت قرار گرفته‌اند. در ادامه به بررسی عکس‌های برگزیده و عکاسان آن در مسابقه Sony 2017 می‌پردازیم.

برنده عنوان عکس سال، فردریک بویکس، Whiteout

عکاس مستقل بلژیکی، فردریک بویکس، frederik buyckx، در سال ۲۰۱۷ عنوان عکاس سال را با خود به خانه برد. او به خاطر عکس خود که Whiteout نام دارد، جایزه‌ای به ارزش حدود ۲۵۰۰۰ دلار را از آن خود کرده است. این عکس او یک فریم از مجموعه عکس‌هایی است که از طبیعت بالکان و اسکاندیناوی گرفته است.

زمانی که زمستان در حال رسیدن است، گذاری عجیب و جالب در طبیعت اتفاق می‌افتد، زمانی که برف و یخ بر طبیعت، حیوان‌ها و انسان چیره می‌شود و همگی باید به سختی با آن کنار بیایند. مجموعه عکس‌های من در واقع تأکیدی بر همین تقلای طبیعت در برابر سرما است.

برنده بخش رقابت آزاد مسابقه، الکساندر وینوگرادوف

عکاس روسی الکساندر وینوگرادف، با عکسی تحت عنوان پرتره ماتیلدا  “Mathilda”موفق به کسب رتبه اول در بخش آزاد مسابقه جهانی عکس سونی شده است. عکس او به عنوان بهترین تک عکس مسابقه Sony 2017 انتخاب شده و جایزه‌ای معادل ۵ هزار دلار را برای عکاسش به همراه داشته است.

برنده عنوان بهترین عکاس جوان، کیتلین ونگ

نمایی از دریاچه فِهوئه در شیلی
نمایی از دریاچه فِهوئه در شیلی

عکاس ۱۶ ساله لس‌آنجلسی، کیتلین ونگ موفق به کسب جایزه بهترین عکس در بخش جوان Sony 2017، شده است. در این بخش رقابت بین عکاسانی است که بین ۱۲ تا ۱۹ ساله هستند.

عکس برگزیده، نمایی است از دریاچه فِهوئه که در شیلی و در پارک ملی دِل‌پِین واقع شده است.

برنده عنوان بهترین عکاس در بخش دانشجویی

برنده عنوان بهترین عکاس در بخش رقابت دانشجویی، یک عکاس ۲۱ ساله آرژانتینی است به نام میشل دایانا جنتیله. او با مجموعه عکس‌ تنها، امید، “Only Hope” در این مسابقه شرکت کرده است. عکس‌های او حاصل هم‌نشینی ۱۰ روزه با کارگران یک کارخانه‌ کاغذ قدیمی در آرژانتین است. جایزه نفر اول در این بخش از مسابقه جهانی عکس سونی، تجهیزات عکاسی و مجموعاً چیزی در حدود ۳۲ هزار دلار است که به عنوان کمکی برای ادامه فعالیت هنری به دانشجوی برگزیده، اختصاص داده می‌شود.

 

نظرات

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.