اپیزود 06: ریست کردن منحنی یا پاک کردن نقاط

0 1,222

این خیلی طبیعی است که وقتی نقاط زیادی را روی Curve ها می‌گذارید، بخواهید آن‌ها را حذف کنید. راه‌های زیادی برای حذف کردن یا کم کردن Curve ها وجود دارد. اضافه کردن هر نقطه، مانند انجام دادن هر کار دیگری در فتوشاپ است و روش برگرداندن یک کاری که تازه انجام دادید این است که دکمه‌های Ctrl+Z را بزنید. با این کار بلافاصله فتوشاپ آخرین نقطه‌ای که اضافه کردید را حذف می‌کند. استفاده از دکمه‌های Ctrl+Alt+Z هم نقطه‌‌هایی که پشت سر هم  اضافه شده را حذف می‌کند.

اما اگر ترتیب نقاطی که می‌خواهید حذف کنید دقیق نیست و مثلاً چندین نقطه را اضافه کردید و می‌خواهید یکی از نقاط را از میان آن‌ها جدا کنید و حذف کنید، می‌توانید روی آن نقطه کلیک کنید و آن را بکشید و به بیرون از کادر نمودار Curve بیندازید. به این ترتیب آن نقطه از روی نمودار حذف شده و تأثیر آن هم از بین می‌رود. یعنی بلافاصله، Curve آن را نادیده گرفته و براساس نقاط دیگر چیده می‌شود.

اپیزود 06: ریست کردن منحنی یا پاک کردن نقاط

یک روش دیگر برای حذف یک نقطه استفاده از دکمه‌های Delete یا Backspace است. یعنی کافیست که نقطه موردنظر را انتخاب کنید و یکی از این دکمه‌های روی کیبورد را بزنید. بلافاصله آن نقطه حذف می‌شود.

اگرچه همه این روش‌ها موجب حذف نقاط روی Curve می‌شود، اما همه آن‌ها برای حذف یک نقطه مناسب هستند و اگر تعداد زیادی نقطه روی Curve ایجاد کرده باشید، این روش‌ها وقت شما را هدر می‌دهند. اگر می‌خواهید همه نقاط را با هم حذف کنید کافیست از منوی بالای Curve ها گزینه Linear را انتخاب کنید. عبارت Linear به معنی خط صاف است و منحنی ساخته شده را تبدیل به یک خط صاف می‌کند. اگر نمی‌دانید، چرا یک منحنی Curve باید خط صاف باشد، ویدئوی دوم از این سری آموزش‌ها را ببینید.
ضمناً همه این روش‌ها را در ویدئوی این درس توضیح داده‌ام.

منبع: بلاگ دیج ایمیج

نظرات

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.