اپیزود 16: ساخت عکس های Cross Prossecing

0 1,724

عبارت Cross Prossecing را در فارسی به روش‌های مختلفی ترجمه کرده‌اند، اما هیچ‌کدام به همان روشنی عبارت “کراس پروسس” نیست. این عبارت نام یک روش پردازش فیلم در سال‌ها پیش است که عکاسان با خلاقیت خودشان، فیلم‌های نگاتیو عکاسی را با داروی مخصوص اسلاید‌ها ظاهر می‌کردند (یا برعکس). با این کار رنگ عکس به جای اینکه عادی و طبیعی بشود، یک جورهای عجیب و غریبی می‌شد. به‌هرحال آن زمان همه از فقدان فتوشاپ رنگ می‌بردند! منحنی‌های رنگ، یکی از بهترین روش‌های کراس پروسس هستند و عکس‌های فوق‌العاده‌ای هم از آن‌ها در می‌آید.

وقتی یک عکس معمولی را به روش کراس پروسسینگ یا “ویرایش ضربدری” تنظیم رنگ می‌کنید، احتمالاً ته‌رنگ های مختلفی در قسمت‌های روشن و تاریک تصویر ظاهر می‌شود. مثلاً گاهی اوقات رنگ‌های روشن تصویر به سمت زرد و بخش‌های تاریک عکس به سمت آبی میل پیدا می‌کند. چنین اتفاقی را در درس‌های قبلی هم درباره Split Toning توضیح دادم. در کراس پروسسینگ، همه چیز در دست شماست و واقعیت این است که هیچ قاعده و قانون دقیقی ندارد. چون در واقع این اتفاق قرار نبوده بر اساس یک قاعده صحیح رخ دهد و بیشتر بر این اساس بود که دارو‌ها و ترکیب آن‌ها با فیلم‌های مختلف، یک نوع اتفاق پیش‌بینی نشده باشد. به همین خاطر شما هم می‌توانید بدون نگرانی بابت اینکه چه کاری درست یا غلط است، سعی کنید روش‌های مختلف را خودتان آزمایش کنید.  برای شروع می‌توانید یک منحنی S شکل روی کانال آبی یا سبز بگذارید.

اپیزود 16: ساخت عکس های Cross Prossecing

فراموش نکنید که درست کردن منحنی S Curve روی هر کدام از منحنی‌های رنگی، می‌تواند کنتراست کلی تصویر را هم افزایش دهد. بنابراین می‌توانید بعد از ایجاد یک منحنی S Curve روی کانال‌های رنگی، دوباره به سراغ تنظیمات Basic یا پایه بروید و کنتراست کلی عکس را از آنجا کم یا زیاد کنید. همچنین می‌توانید با تنظیمات Curves روی حالت عادی هم کنتراست عکس را کمتر یا بیشتر کنید که درباره این نکته هم در درس‌های قبلی توضیح دادم.

منبع: وبلاگ دیج ایمیج

نظرات

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.