اپیزود 12: تصحیح رنگ با Curve ها

0 1,931

تصحیح رنگ با Curve ها هم دقیقا بر اساس همان اصولی کار می‌کند که در درس قبلی هم توضیح دادم. یعنی می‌توانید کانال رنگی مورد نظرتان را انتخاب کنید و با جابجا کردن Curve ها، رنگ مورد نظر را کم یا زیاد کنید. مثلاً فرض کنید که عکسی که می‌خواهید رنگ آن را تنظیم کنید، دارای ته مایه رنگی قرمز است. اگر روی کانال قرمز بروید و منحنی را رو به سمت پایین بکشید، رنگ قرمز از تصویر کم شده و جای آن رنگ Cyne به تصویر اضافه می‌شود.

اپیزود 12: تصحیح رنگ با Curve ها

کانال‌های رنگی Green و Blue هم دقیقا همین کار را انجام می‌دهند. یعنی مثلاً وقتی روی کانال سبز قرار دارید، اگر منحنی آن را رو به بالا ببرید، رنگ سبز به عکس اضافه می‌شود. وقتی هم منحنی آبی را انتخاب کردید، با بالا بردن منحنی آبی، رنگ آبی به عکس اضافه می‌شود.


اگر هم منحنی‌ها را به پایین بکشید، رنگ‌های متضاد آن‌ها به عکس اضافه می‌شود. به این ترتیب که با پایین آوردن رنگ سبز، رنگ Magenta (تقریباً نزدیک به رنگ بنفش) و با پایین آوردن منحنی آبی، رنگ متضاد آبی یعنی زرد به عکس اضافه می‌شود.

اپیزود 12: تصحیح رنگ با Curve ها

اما چیزی که استفاده از Curve ها برای تصحیح رنگ در فتوشاپ را منحصربه‌فرد می‌کند، امکان کنترل تصحیح رنگ برای یک محدوده خاص از رنگ‌های تصویر است.
مثلاً تصور کنید که می‌خواهید قرمزی تصویر را از سایه‌های آن کسر کنید. کافیست که کانال رنگی Red را در Curve ها انتخاب کنید و بعد در قسمت سمت چپ منحنی کلیک کرده و آن را پایین بکشید. با این کار رنگ قرمز از سایه‌های تصویر کم می‌شود.


بعد برای اینکه این کار روی باقی رنگ و نورهای عکس تاثیری نگذارد، می‌توانید نقاط دیگری را روی منحنی بگذارید و منحنی را به نوعی قفل کنید. در تصویر می‌توانید ببینید که رنگ‌های دیگر تصویر را چگونه به این شکل قفل کرده‌ام.

منبع: بلاگ دیج ایمیج

نظرات

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.