سفیران نیکون – بیل فرکس

2 1,913

وقتی عکاسی شناخته شده باشید و تعداد جوایز شما سه رقمی شده باشد، وسعت نفوذ شما قابل ملاحظه است. در این زمان، برندهای معروف به سراغ شما می آیند تا شما سفیران آن شرکت باشید. استفاده از محصولات آن ها، حضور در تبلیغات شرکت، دسترسی به صفحات اجتماعی شما برای تبلیغات و مانند اینها، از جمله وظایفی است که سفیران برندهای عکاسی انجام می دهد- – و البته آزمایش کردن محصولات جدید هنوز وارد بازار نشده اند.  در وبلاگ قصد بر این شد که از سفیران برندهای معظم عکاسی نام ببریم و این بار قرعه به نام شرکت نیکون و آقای بیل فرکس افتاد.

بیل فرکس، عکاس، خبرنگار و کارگردان آمریکایی است که در بسیاری از زمینه های رسانه فعال است. اگرچه او ساکن فلوریدا است، در تمامی آمریکا – حتی بیشتر از آن – در 125 کشور جهان فعالیت دارد. به غیر از نیکون، بیل فرکس برای بسیاری از برندهای دیگر نظیر Kodak, Reebok, IBM, Coca Cola و بسیاری دیگر فعالیت کرده است. حوزه فعالیت او از ساخت موزیک ویدئو و فیلم مستند تا عکاسی خبری گسترده است.

برای خواننده های وبلاگ گریزی می زنم و از یک سنت رایج در آمریکا نام می برم. ایالات جنوبی آمریکا، آبستن طوفان هستند. هر از گاهی. یک ژانری از عکاسی در آمریکا وجود دارد که عبارت است از عکاسی از طوفان یا Storm Chaser Photography. به زبان ساده، عکاس دوربین را برداشته و دنبال طوفان می روند یا منتظر وقوع طوفان می شود تا از آن عکس بگیرد. عکس هایی که از گردبادها می بیند، معمولاً توسط این نوع عکاسان گرفته شده است. بیل فرکس نیز در این زمینه دستی دارد و به دلیل عکاسی از طوفان آندرو در میامی، برنده جایزه پولیتزر شده است.  ولی سفیر بودن او برای شرکت نیکون بیشتر مرهون عکس های ورزشی اوست.

Bill Frakes sports photograph of synchronized divers silhouetted against an American flag

بیل فرکس در چند دانشگاه آمریکا در زمینه عکاسی خبری و رسانه تدریس کرده و امروز عضو هئیت داوری World Press Photo است. صرفه نظر از این همه مقاوم و سمت، بیل فرکس خود را بیشتر عکاس می داند. در زیر برخی تصاویر ثبت شده از او جمع آوری شده است.

2 نظرات
  1. اسماعیل می‌گوید

    ممنون بابت مطلب.

    1. هومن می‌گوید

      خوشحالم از اینکه لذت بردید.

نظرات

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.