برخی از مهمترین رویدادهای IBC 2017

IBC 2017

0 1,843

گردهمایی IBC 2017 طبق روال هرساله، در ماه سپتامبر و در شهر آمستردام هلند پذیرای تولیدکنندگان و مخاطبین ابزارهای مرتبط با رسانه‌های صوتی و تصویر بود. این گردهمایی که به‌طور میانگین بیش از ۵۰۰۰۰ نفر از ۱۷۰ کشور طی ۴ روز از آن بازدید می‌کنند، دیروز به اتمام رسید. در این مطلب قصد داریم خلاصه‌ای از مهم‌ترین و خبرسازترین ابزارهای معرفی‌شده در این رویداد را معرفی کنیم:

 

پاناسونیک EVA1

پاناسونیک که از اوایل امسال خبر ساخت یک دوربین 5.7K را اعلام کرده بود، در این IBC رسماً خبر تولید آن را اعلام کرد و پیش‌فروش ان نیز هم‌اکنون آغاز شده است. پاناسونیک EVA1 یک دوربین کوچک و قدرتمند است که دارای یک حس‌گر 5.7K سوپر ۳۵ میلی‌متری است. این دوربین به‌تنهایی قادر به تصویربرداری 4K با فریم ریت 60fps است و از مانت EF کانن برای نصب لنز بهره می‌برد.

این دوربین رقیب مستقیم دوربین‌های کوچک و پرقدرتی مثل FS7 II است و با قیمت حدود ۷۴۰۰ دلار پیش‌فروش می‌شود و در آبان ماه به دست اولین مشتریان خواهد رسید.

 

ساچلر

گرچه تاریخ عرضه رسمی سه‌پایه فیبر کربنی Flowtech 75 MS ساچلر پیش از برگزاری IBC بود، اما این محصول نیز موردتوجه بازدیدکنندگان و حرفه‌ای‌های عرصه فیلم‌سازی و تصویربرداری قرار گرفت. وزن این سه‌پایه (بدون هد) کمتر از ۳ کیلوگرم است و تحمل وزن آن ۲۰ کیلوگرم می‌باشد. حداکثر ارتفاع این سه‌پایه (بدون هد) حدود ۱۵۵ سانتیمتر است.

این سه‌پایه فیلم‌برداری به‌طور کامل هر آنچه از یک سه‌پایه قوی انتظار می‌رود را در اختیار کاربر قرار می‌دهد.

 

فوجینون

فوجینون که به ساخت لنزهای دارای زوم اتوماتیک معروف است لنز زومی را معرفی کرد که دارای فاصله کانونی ۷٫۸ تا ۱۸۷ میلی‌متر است و می‌تواند ۲۰ برابر زوم اپتیکال را در اختیار کاربر قرار دهد. این لنز مناسب برای تصویربرداری 4K و مناسب برای دوربین‌های دارای حس‌گر 2/3” طراحی شده که در کارهای مستند و تلویزیونی کاربرد دارند. این لنز سال ۲۰۱۸ وارد بازار خواهد شد.

 

سونی

سونی خبر از تصمیم برای ساخت یک دوربین سینمایی با سنسوری قدرتمند با نسبت ابعاد 3:2 داد. این دوربین امکان تصویربرداری با ابعاد 6K و فرمت خام و داینامیک رنج بالا را دارا خواهد بود و با رکوردرهای اکسترنال سونی همخوانی دارد. این دوربین دارای مانت PL نصب شونده روی E-Mount است و طبق ادعای سونی دارای امکان ثبت تصاویر خام ۱۶ بیتی خواهد بود که برای تصحیح رنگ فوق‌العاده عالی است.

 

ARRI

آنچه که یک تحول تأثیرگذار در عرصه فیلم‌سازی محسوب می‌شود، معرفی S360-C SkyPanel از سوی ARRI بود.

این محصول یک سطح تابنده نور بابا ابعاد ۵۰x۳۵ اینچ است که پنل‌های نوری آن قابل جداسازی و تعویض هستند. این مدل حدود 6 برابر بزرگ‌تر از SkyPanel قبلی معرفی‌شده توسط ARRI است. این وسیله نورپردازی ۸۵ درصد از طیف رنگ استاندارد REC 2020 را پشتیبانی می‌کند و قابلیت تولید نوری با دمای رنگ ۲۸۰۰ الی ۱۰۰۰۰ کلوین را داراست و همچنین تنظیمات کاملی را در جهت کم‌وزیاد کردن مشخصات نور و ترکیب رنگ‌ها و دیگر تنظیمات در اختیار کاربر قرار می‌دهد.

ظاهراً قرار است خانواده SKyPanel بزرگ‌تر از این شود و به‌عنوان وسیله‌ای مناسب جهت دستیابی به نوری نرم و واقعی جای خود را در بین نورپردازان حرفه‌ای باز کند.

نظرات

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.