ایندرا ۵۰۰ تی‌تی‌ال؛ آیا تو چنان که می‌نمایی هستی؟!

0 1,296

اگر به طور جدی اخبار مرتبط با فلاش‌های استودیویی را دنبال کنید و یا از کاربران حرفه‌ای این تجهیزات باشید، احتمالا بارها و بارها نام فلاش قدرتمند فوتیکس یعنی ایندرا ۵۰۰ تی‌تی‌ال به گوشتان خورده است. این فلاش در نمایشگاه فوتوکینا سال ۲۰۱۴ معرفی شد و سروصدای زیادی را به راه انداخت. تاکنون نقدها و بررسی‌های متعددی توسط وب‌سایت‌های معتبر و بزرگ‌ترین عکاسان جهان درباره این فلاش منشتر شده است. اگر با کمی حوصله و دقت به مطالعه این بررسی‌ها بپردازید مطمئنا به این مسئله پی‌خواهید برد که Indra 500TTL تا حد زیادی یک محصول شگفتی‌ساز است که توانسته تحسین افراد بسیاری را برانگیزد.

کیفیت ساخت این فلاش در سطح فلاش‌های گران‌تر از خود قرار دارد و عملکرد آن در شرایط مختلف نیز کاملا مطمئن و قابل اعتماد خواهد بود. علاوه بر این، ایندرا ۵۰۰ به قابلیت‌های برجسته‌ای مجهز شده و در کنار همه این‌ها قیمت مقرون به‌صرفه‌ای نیز دارد. این فلاش از امکان TTL بهره می‌برد که آن را توسط دوربین‌های کانن و نیکون بسیار کنترل‌پذیر کرده است و سازگاری کامل با دوربین‌های این دو کمپانی دارد.

فروش اقساطی کیت نورپردازی کامل ایندرا ۵۰۰ تی‌تی‌ال

اما به راستی چرا این فلاش تا این حد محبوب شده است؟!
چه ویژگی‌هایی در قلب این نور استودیویی قرار دارد که باعث شده است تا این حد مقرون به‌صرفه و کارآمد باشد؟!

در زیر چکیده‌ای از برترین ویژگی‌های برشمرده از فلاش ایندرا ۵۰۰ که توسط عکاسان سرشناس و وب‌سایت‌های معتبر عنوان شده است را با یکدیگر مرور می‌کنیم.

وب‌سایت Fstoppers در مورد فوتیکس ایندرا ۵۰۰ تی‌تی‌ال اینگونه توضیح می‌دهد:

این فلاش ۵۰۰ ژول از TTL پشتیبانی می‌کند و تا حداکثر سرعت ۱/۸۰۰۰ ثانیه با شاتر سینک می‌شود. همچنین بدنه‌ای مقاوم دارد و استفاده از آن تا حد زیادی آسان و اعمال تنظیمات بدون هیچ پیچیدگی خاصی قابل انجام است. علاوه بر این ایندرا ۵۰۰ دارای گیرنده داخلی است که از دیگر مزیت‌های آن بشمار می‌رود.

Joe Farace یکی از عکاسان و نویسندگان وب‌سایت ShutterBug پس از بررسی کامل و چند روزه این فلاش در لوکیشن‌های مختلف درباره ایندرا ۵۰۰ تی‌تی‌ال می‌نویسد:

تجربه عکاسی با این فلاش برای من بسیار خاص بود. بخش بزرگی از تنظیمات را می‌توان مستقیما از روی دوربین انجام داد و صرفا برخی تنظیمات خاص لازم است تا از روی هد فلاش صورت گیرد. این فلاش در بخش جبران نوردهی بی‌نقص نیست ولی عملکرد آن کاملا رضایت بخش است. Indra 500TTL در برقراری ارتباط با فرستنده‌ها نیز بسیار دقیق عمل می‌کند. کیفیت ساخت کاملا قابل قبول بوده و قیمت‌ فلاش نیز وسوسه‌برانگیز است.

وب‌سایت AmericanPhotoMag در مطلب بررسی اختصاصی ایندرا ۵۰۰ ویژگی‌های زیر از این فلاش را ارزشمند عنوان کرده است:

  • حداکثر توان خروجی ۵۰۰ ژول با امکان افزایش پله‌ای ۱/۳ استاپ
  • پشتیانی از حالت Stroboscopic
  • زمان شارژ مجدد بسیار پایین
  • سازگاری با سیستم TTL دوربین‌های کانن و نیکون
  • محدوده برد بی‌سیم
  • ابعاد کوچک
  • قیمت بسیار مناسب

اما مسلما نقدهایی نیز به این فلاش وارد است اما عمده‌ی آن‌ها به عملکرد فنی آن مربط نمی‌شود. برای مثال وب‌سایت Fstoppers همراه نبودن منبع تغذیه برق مستقیم همراه با کیت پایه این فلاش را یک ضعف برشمرده که البته با نگاه به قیمت ارزان و رقابتی ایندرا ۵۰۰، این اقدام از جانب کمپانی فوتیکس توجیه منطقی پیدا خواهد کرد.

سعی می‌کنیم از این به بعد مطالب کوتاه اینچنینی برای برخی محصولات ارزشمند که در کشورمان کم‌تر شناخته‌شده هستند تهیه کنیم. شاید این دست مطالب بتواند به شما در انتخاب محصولات و ابزارهای مقرون به‌صرفه که با پرداخت هزینه‌ای کم‌تر قابل تهیه هستند کمک قابل توجهی بکند.

نظرات

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.