نکات داغ برای پرواز با DJI در هوای سرد

0 1,568

روز‌های سرد زمستانی با کوهستان‌های پر برف و سفید، زمان خوبی برای فیلم‌برداری هوایی با درون‌های فیلم‌برداری DJI است، اما بسیاری از مشتریان پیکسل از مشکلاتی خبر داده‌اند که با باطری‌های تجهیزات پرنده‌شان داشته‌اند. یکی از نکات مهمی که باید درباره تجهیزات پرنده هوایی بدانید این است که سرمای هوا می‌تواند روی کارایی و کیفیت شارژ باطری‌های لیتیوم پلیمر این تجهیزات تأثیر بگذارد. حتی اگر این باطری‌ها را از فروشگاه‌های معتبری مانند نمایندگی DJI در ایران نیز خریده باشید، باز هم لازم است نکاتی را درباره استفاده از این باطری‌ها در هوای سرد بدانید.

dsc2002

از نظر علمی

باطری‌های LiPo یا همان لیتیوم پلیمر‌ها که مواد تشکیل دهنده باطری‌های تجهیزات پرنده را تشکیل می‌دهند، در هوای سرد سریع‌تر از حالت عادی خالی یا دشارژ می‌شوند. سرعت گرفتن دشارژ شدن این باطری‌ها به این دلیل است که سرما موجب کند شدن واکنش‌های شیمیایی ترکیبات این باطری‌ها می‌شود.  تحقیقات نشان می‌دهد که این اتفاق از دمای پایین‌تر از 15 درجه سانتی‌گراد آغاز شده و با کاهش هر چه بیشتر دما نیز شدت می‌گیرد.

پرواز در ارتفاعات

هنگامی که برای پرواز دادن این تجهیزات به ارتفاعات می‌روید باید به این نکته توجه کنید که در این نقاط معمولا فشار هوا افت زیادی دارد و در هنگام کاهش فشار، پره‌های پرنده می‌بایست با سرعت بیشتری کار کنند تا بتوانند بدنه را به بالا بکشند. این مسئله نیز موجب افزایش سرعت دشارژ شدن باطری‌ها می‌شود.

در چنین شرایطی ولتاژ باطری به زیر 3 ولت رسیده و نیروی بالا برنده پرنده به شدت کاهش می‌یابد یا حتی ممکن است سیستم محافظ Over-discharge که برای محافظت از سلامت باطری طراحی شده موجب قطع جریان باطری شود.

screen-shot

نکات داغ برای هوای سرد

  1. حتما از پر بودن کامل باطری‌ها اطمینان پیدا کنید.
  2. دمای باطری‌ها را پیش از پرواز تا 25 درجه سانتی‌گراد افزایش دهید. مثلا می‌توانید از یک وسیله گرم‌کننده مانند سشوار برای این کار استفاده کنید.
  3. حتما گزینه Show Voltage را روی صفحه اصلی برنامه DJI Go app فعال کنید تا به‌طور پیوسته بتوانید ولتاژ باطری پرنده را کنترل کنید. دقت داشته باشید که به محض اینکه ولتاژ باطری پرنده به زیر 2 ولت رسید باید از ادامه پرواز وسیله دست کشیده و آن را بازگردانید.
  4. بد نیست از حراجی‌های پیکسل، چند باطری‌ یدکی هم تهیه کنید تا در صورتی که مجبور به تعویض باطری شدید، باز هم بتوانید فیلم‌برداری‌تان را ادامه دهید و عکس و فیلم‌هایی مانند بهترین عکس‌های گرفته شده با درون‌ها در سال 2015 را تهیه کنید.

در این هوای سرد زمستانی، پروازی داغ را برایتان آرزومندیم.

نظرات

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.