GFX 50R یک دوربین بدون آینه مدیوم فرمت از فوجی

0 1,523

فوجی به تازگی از دومین دوربین بدون آینه مدیوم‌فرمت خود رونمایی کرده است. فوجی طراحی این دوربین را از دوربین‌های رنج‌فایندر مدیوم‌فرمت کلاسیک اقتباس کرده است. در ادامه به بررسی مشخصات این دوربین می‌پردازیم.

در دوربین GFX 50R یک سنسور سی‌ماس جی فرمت ۵۱.۴ مگاپیکسلی در ابعاد ۴۳.۸×۳۲.۹ میلی‌متر به کار رفته که می‌توان حساسیت ایزوی آن را از ۵۰ تا ۱۰۲۴۰۰ تنظیم کرد. این سنسور به پردازنده X-Prossecor مجهز شده و فوجی حالت‌های بازسازی رنگ فیلم‌های کلاسیک خود مثل ولویا، پرویا و آکروس را در این دوربین قرار داده است.

طبق گفته فوجی در کنفرانس خبری نمایشگاه فوتوکینا ۲۰۱۸ سنسور دوربین GFX 50R به میکرو لنز‌هایی مجهز شده که باعث جذب بیشتر نور و ثبت جزئیات با دقت بسیار بالا شده است.

نمونه عکس‌های گرفته شده با دوربین GFX 50R را می‌توانید در زیر مشاهده کنید:

نقطه قوت و برتری GFX 50R ارائه عکسی با شارپنس و جزئیات بالاتر از دوربین‌های فول‌فریم در کنار ابعاد کامپکت و وزن کم آن است. به علاوه با توجه به سایز بزرگ‌تر پیکسل سنسور این دوربین، عملکرد سنسور در شرایط نوری ضعیف با نویز بسیار کمی همراه است. با این تفاسیر دوربین GFX 50R به یکی از بهترین و ایده‌آل‌ترین دوربین‌ها برای عکاسی مستند و خیابانی به حساب می‌آید.

بدنه دوربین GFX 50R طبق گفته فوجی از مقاومت بالایی برخوردار است و از آلیاژ منیزیم ساخته شده و همچنین در برابر نفوذ رطوبت و گردوغبار مقاوم است. این دوربین می‌تواند تا -۱۰ درجه سانتی‌گراد کار کند.

در قسمت پشتی دوربین یک ویوفایندر الکترونیکی OLED نیم اینچی طراحی شده که رزولوشنی معادل ۳.۶۹ میلیون نقطه دارد. به علاوه می‌توان برای کادربندی از نمایشگر لمسی ۳.۲ اینچی با رزولوشن ۲.۳ میلیون نقطه استفاده کرد. این نمایشگر قابلیت چرخش در راستای عمودی را دارد.

GFX30R در مقایسه با GFX 50S نزدیک یک کیلوگرم سبک‌تر بوده و ضخامت آن هم ۲۷ درصد کم‌تر (۶۶ میلی‌متر) کمتر است. در تصاویر پایین می‌توانید ابعاد و طراحی بدنه دو دوربین GFX 50R (سمت راست) و GFX 50S (سمت چپ) را با یکدیگر مقایسه کنید.

از دیگر ویژگی‌های GFX 50S می‌توان به قابلیت اتصال بلوتوث در کنار وای‌فای، ذخیره‌سازی عکس در فرمت‌های JPEG/RAW/TIFF، سیستم فوکوس خودکار ۱۱۷ نقطه و فیلم‌برداری 1080p اشاره کرد.

GFX 50R اوایل نوامبر ۲۰۱۸ روانه بازار خواهد شد و قیمت حدودی آن چیزی حدود ۴۵۰۰ دلار خواهد بود.

 

نظرات

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.