نمایشگاه CES 2015

0 1,054

لازم است قبل از هر چیز سال نو میلادی را به همه هم‌وطنان مسیحی تبریک عرض کنم. برای ما که عاشق عکاسی و تکنولوژی‌های دیجیتال هستیم، شروع سال میلادی جدید – از همان ابتدا – آبستن روی‌دادهای مهمی خواهد بود. به اصلاح، سالی که نکوست از زمستانش پیداست! حداقل برای اهالی عکاسی و دوستداران فن‌آوری‌های دیجیتال که این چنین است. در دو ماه اولیه سال میلادی جدید دو کنفرانس CES در شهر لاس‌وگاس آمریکا و CP+ در یوکوهاما ژاپن، پرده از فن‌آوری‌های نوین در عرصه دیجیتال – به خصوص عکاسی و فیلم‌برداری – برخواهد داشت. مانند نمایشگاه فتوکینا، گروه پیکسل در نمایشگاه CES امسال نیز حضورداشته و از نزدیک شما را در جریان واقع این رویداد مهم قرار خواهد داد. اطلاعات بیش‌تر در مورد این نمایشگاه (CES) را می‌توانید در ادامه این پست بخوانید.

international-ces-logo


نمایشگاه CES یا Consumer Electronics Show یک نمایشگاه از دست‌آوردهای نوین دیجیتال در سطح بین‌المللی است که ژانویه هر سال در شهر لاس وگاس آمریکا برگزار می‌شود. این کنفرانس اولین بار در سال 1967 در شهر نیویورک آمریکا برپا شد و از آن زمان تا به حال مکانی ایده‌آل برای معرفی محصولاتی بوده است که امروزه به اجزایی اجتناب ناپذیر در زندگی روزمره بدل شده‌اند. محصولاتی مانند دیسک‌های فشرده، ایکس باکس مایکروسافت، تلویزیون‌های  HD، پلاسما، OLED و 3D HD، دیسک‌های Blu-ray برای اولین‌بار در این نمایشگاه رونمایی شده‌اند. در زمینه عکاسی نیز، این نمایشگاه میزبان دو دوربین تاریخ‌ساز یعنی X-Pro 1 از شرکت فوجی و D4 از شرکت نیکون بوده است. بااین‌وجود، تخصصی‌تر بودن دو نمایشگاه فتوکینا آلمان و CP+  ژاپن در زمینه عکاسی و فیلم‌برداری، بار نمایشگاه CES را در زمینه تصویربرداری تا حدودی سبک کرده است. رونمایی از دوربین جدید Canon EOS 5D یا Canon Powershot، محصولات جدید با قابلیت فیلم برداری در قالب 4K و  پرنده های جدید مشابه فانتوم های شرکت DJI در  2015 CES هنوز دور از انتظار نخواهد بود.

ces-2015_BIG

 

در سال گذشته بیش از 20000 کالای جدید از 140 کشور دنیا در CES 2014 عرضه شد. اما آنچه در نمایشگاه CES امسال عرضه خواهد شد، اگرچه ممکن است به طور مستقیم تجهیزات تصویربرداری ما را تحت تأثیر قرار ندهد، قطعاً در تعامل ما با دنیای دیجیتال مؤثر است. ماشین‌های بدون نیاز به راننده از شرکت مرسدس بنز، تلفن‌های همراه انعطاف‌پذیر از شرکت LG، تلویزیون‌های Quantum Dot، ساعت‌های مچی هوشمند، اینترنت اشیاء، واقعیت مجازی و انواع فن‌آوری‌های پوشیدنی از جمله مهمان‌های احتمالی این نمایشگاه خواهند بود. علاوه بر محصولات، مدیران شرکت‌های معظم نظیر سامسونگ، مرسدس بنز، فورد و اینتل در این نمایشگاه سخنرانی خواهند داشت.

یکی از مواردی که احتمالاً بعد از این بیش‌تر به گوش خواهد رسید، پیدایش محصولات دیجیتال با نام برندهایی است که پیش از این در عرصه مد فعال بودند. با ظهور تکنولوژی‌های پوشیدنی، بازاری نوظهور درحال‌توسعه است که برندهایی مانند adidas و L’Oréal را به خود جذب کرده است.

نمایشگاه CES امسال، 6 تا 9 ژانویه به همراه نمایشگاه PMA یا Photo Marketing Association International برگزار می‌شود. بر روی این وبلاگ می‌توانید از آخرین فن‌آوری‌ها و روی‌دادهای عرضه‌شده در نمایشگاه CES اطلاع یابید.

نظرات

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.