دوربین جدید بلک‌مجیک با قابلیت تصویربردای 4K RAW فقط ۱۲۹۵ دلار!

داینامیک رنج ۱۳ استاپ و تصویربرداری HDR با کمترین قیمت

4 2,466

شرکت بلک‌مجیک که به تولید لوازم کاملاً حرفه ای سینمایی با قیمت مناسب شهرت دارد، نسل جدید دوربین سینمایی کوچک خود را معرفی کرد. این دوربین دارای قابلیت تصویربرداری 4K تا ۶۰ فریم بر ثانیه که این به معنای امکان در اختیار داشتن تصویر آهسته تا یک دوم سرعت اصلی در مرحله ویرایش است. امکان ثبت تصاویر HD تا حداکثر ۱۲۰ فریم بر ثانیه نیز برای این دوربین فراهم است. ایزوی این دوربین تا ۲۵۶۰۰ قابل افزایش است که امکان تصویربرداری در نور کم را فراهم می‌کند.

ابعاد سنسور دوربین جدید بلک‌مجیک همچون مدل قبلی یعنی Pocket Cinema Camera معادل استاندارد میکرو چهارسوم است که این دقیقاً ابعاد سنسور دوربین‌های مطرح پاناسونیک درزمینهٔ فیلم‌برداری مثل GH5 است. این سنسور دوربین را قادر می‌سازد تصاویری با ابعاد حداکثر ۴۰۹۶x۲۱۶۰ و داینامیک رنج ۱۳ استاپ به ثبت برساند. مانت این دوربین همچنان مانت رایج MFT است که امکان نصب لنزهای متعلق به دیگر برندها را از طریق مبدل فراهم می‌آورد.

بلک مجیک برخلاف مدل قبلی، امکان ثبت عکس را از ابتدا روی این مدل ایجاد کرده و یک دکمه خاص برای این کار روی بدنه تعبیه شده است.

تصاویر ثبت‌شده توسط این دوربین قابل ضبط روی سه نوع کارت حافظه است. تصاویر HD قابل ثبت روی هر نوع کارت حافظه SD هستند و رزولوشن‌های بالاتر باید روی کارت‌های سری UHS-II ضبط شوند. اما تصاویر  12-bit RAW حتماً باید روی کارت‌های حافظه CFast ضبط شوند که این به معنای محدود نشدن کاربر به یک نوع کارت حافظه خاص برای تمامی سبک‌های تصویربرداری است.

BlakMagic
دوربین جدید BlakMagic دارای پورت‌های متعدد صدا و تصویر است
BlakMagic
این دوربین کاربر را محدود به یک نوع کارت حافظه نمی کند و حتی امکان نصب مستقیم هارد‌دیسک SSD به آن وجود دارد

دوربین جدید بلک مجیک دارای یک صفحه‌نمایش لمسی عریض ۵ اینچی و پورت‌های متعدد ارتباطی است. در بخش کناری بدنه نیز تعداد قابل‌توجهی درگاه ارتباطی صوت و تصویر موجود است که علاوه بر ورودی و خروجی ۳٫۵ میلی‌متری صدا، شامل ورودی مینی XLR نیز هست که برای دوربینی با این ابعاد فوق‌العاده به نظر می‌رسد. نکته بسیار جالب و کاربردی در طراحی این دوربین استفاده از رایج‌ترین باتری دوربین‌های عکاسی روی آن است. این دوربین از باتری LP-E6 که روی دوربین‌های دورقمی و تک‌رقمی کانن مورداستفاده قرار می‌گیرد، استفاده می‌کند.

BlakMagic
امکان نصب مستقیم هارددیسک علاوه بر صرفه‌جویی در زمان، صرفه‌جویی در هزینه‌ها را نیز به همراه دارد

دیگر امکان کاربردی تعبیه‌شده روی این دوربین، وردی USB Type-C است که به کاربر امکان نصب هارددیسک به‌جای کارت حافظه را خواهد داد که این به معنای کاهش بسیار بالای هزینه‌ها و همچنین صرفه‌جویی در وقت برای جابجایی اطلاعات جهت ویرایش خواهد بود.

قیمت اعلام‌شده برای این دوربین فقط ۱۲۹۵ دلار است که حتی با نوسانات اخیر دلار نیز با توجه به امکاناتش بسیار مناسب به نظر می‌رسد.

4 نظرات
  1. سینا آذرنوش می‌گوید

    اسمشو نزدین؟ الان تو بازار موجوده؟

    1. سجاد آینه‌چی می‌گوید

      به نام Blackmagic Pocket Cinema 4K در وبسایتهh معرفی شده!
      اسم خاص دیگری ذکر نشده

  2. امیر می‌گوید

    با سلام
    یه کنون 80d با رکوردر میتونه در حد کیفیت این دوربینها ضبط کنه؟
    چنین دوربینی با این سنسور کوچیک فیلمهاش تو ایزوی بالا نویز نداره؟

    1. a.khademhosseini می‌گوید

      سلام
      البته سایز سنسور بلک مجیک در فیلم‌برداری بزرگتر کانن ۸۰دی هستش. چرا که در دوربین های DSLR معمولا در حالت فیلم‌برداری تعدا زیادری از پیکسل‌های سنسور خاموش می‌شوند. از طرف دیگه این دوربین بلک مجیک با عمق بیت بیشتر و متعاقب آن با داینامیک رنج بیشتری نسبت به ۸۰ دی فیلم‌برداری می‌کنه. دوربین‌های عکاسی معدودی می‌تواند در فیلم برداری با این دوربین رقابت کندکه از بین آن‌ها می‌توان به دوربین‌های پاناسونیک GH5s و D850 نیکون اشاره کرد.
      البته با اضافه کردن یک رکورد اکسترنال مناسب همون‌طور که خود شما هم گفتید، امکان افزایش بیت‌ریت هستش، ولی خوب خرید یک رکوردر مناسب به جای یک دوربین فیلم برداری اگر کار حرفه‌ای نمی‌کنید، توجیه اقتصادی نداره

نظرات

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.