چاقوی سوئیسی آلپا معرفی شد!

0 1,573

آلپا در راستای انعطاف‌پذیری هرچه بیشتر محصولاتش، محصولی الکترونیکی با نام Alpa Silex را با عنوان ”چاقوی سوئیسی جدید” معرفی کرده است.

سیکلس نیز همانند برخی دیگر از محصولات آلپا در هفتادمین سالگرد تاسیس این شرکت معرفی شده است. آلپا از سیلکس به عنوان محصولی آینده‌نگر یاد کرده است؛ چرا که احتمالا برخی از قابلیت‌های آن در نسل‌های بعدی بک‌های دیجیتال قابل استفاده هستند.

سیلکس تمامی امکانات الکترونیک آلپا 12FPS  را برای دیگر دوربین‌های این شرکت به ارمغان آورده است.  البته همان‌طور که در تصویر مشاهده می‌شود، این محصول وسیله‌ای الحاقی به حساب می‌آید و در نتیجه از شاتر کانونی دوربین 12FPS در آن خبری نیست.

004562

با سیلکس و مبدل لنز مناسب، می‌توان تمامی لنزهایی که امکان اتصال به دوربین 12FPS را دارند، بر روی تمامی دوربین‌های دیگر آلپا نصب کرد. هم‌چنین این محصول، شاتر الکترونیک جدید آلپا که با هم‌کاری شرکت سینار ساخته شده است را نیز با همه‌ی دوربین‌های آلپا سازگار می‌کند.بدین‌ترتیب گستره‌ی وسیعی از لنزها از قبیل لنزهای شاتردار هسلبلاد و فیزوان و هم‌چنین لنزهای بدون شاتر مانند کانن، نیکون، رولی، کانتکس 645، لایکا و … در اختیار کاربران قرار می‌گیرد.

004588004565

 

آن‌چه این محصول را به محصولی آینده‌نگر تبدیل می‌کند، امکان اتصال لنزهای بدون شاتر، بر روی بدنه‌ای بدون شاتر است! بدین‌ترتیب دوربین حاصل به سازوکاری بدون شاتر نیاز دارد که طبعا به قابلیت فیلم‌برداری و عکاسی با شاتر الکترونیکی بک دیجیتال محدود می‌شود. پیشرفت روزافزون فیلم‌برداری قطع متوسط، تنها بخشی است که اتصال لنزهای سریع(با دیافراگم باز) دوربین‌های 35 میلی‌متری را بر روی حسگر‌هی قطع متوسط توجیه می‌کند. چرا که در هنگام فیلم‌برداری،‌این حسگرها از قطع 16:9 بهره می‌برند که بسیاری از لنزهای رده‌ی بالای سینمایی مخصوص دوربین‌های 35 میلی‌متری آن را پوشش می‌دهند.

004572

نظرات

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.