۹ کاری که می‌توانید به‌عنوان یک عکاس در قرنطینه انجام دهید

0 2,087

عکاسی حرفه‌ای، همچون سایر فعالیت‌ها از اثرات ناشی از بیماری کرونا بی‌نصیب نمانده است. بسیاری از شما احتمالاً پروژه‌ها و برنامه‌هایی داشته‌اید که با شیوع این ویروس ناتمام مانده یا فرصت آغاز را نیافته‌اند. به همین دلیل در ادامه این مطلب قصد دارم ۹ کاری را که به‌عنوان یک عکاس حرفه‌ای می‌توانید در خانه انجام دهید را با شما در میان بگذارم تا هم به کسب‌وکارتان کمکی کرده باشید و هم چیزهای جدید بیاموزید.

۱- سنجش تجهیزات

این زمان بهترین فرصت برای ارزیابی تجهیزات عکاسی‌تان است. می‌توانید از این مدت برای تمیز کردن دوربین و لنز خود استفاده کنید، تجهیزات خراب خود که نیاز به تعمیر دارند را شناسایی کنید و حتی بعضاً خودتان آن‌ها را تعمیر کنید.

مطلب پیشنهادی: اصلاح 8 اشتباه رایج در تمیز کردن دوربین‌

فهرستی از تجهیزات خود تهیه کنید و به یاد داشته باشید تا شماره‌سریال آن‌ها را نیز یادداشت کنید. این کار برای استفاده از خدمات بیمه( در صورت داشتن) و یا در صورت سرقت ممکن است بکار آید. برای این کار می‌توانید از اپلیکیشن‌های مخصوص مانند MyGearVault و Zither بهره ببرید اما کم‌هزینه‌ترین راه استفاده از یک فایل اکسل یا استفاده از Google Docs خواهد بود.

در آخر نیازهای خود را شناسایی کنید و ابزارهایی که می‌خواهید را لیست کنید. می‌توانید فروش تجهیزات بلااستفاده خود را مدنظر قرار دهید تا برای خرید ابزار جدید دچار مشکل نشوید.

۲- قراردادهای خود را بازبینی کنید

پیش از انجام هر پروژه‌ای، نیاز به یک قرار دارد دارید که در آن همه شرایط انجام کار و چگونگی پرداخت را مشخص کرده باشید. بد نیست حتی مشاوره با یک وکیل را نیز مدنظر داشته باشید(که می‌توانید در این دوران و به‌صورت آنلاین نیز آن را انجام دهید) زیرا می‌توانید با صرف هزینه‌ای اندک، از بروز مشکلات بزرگ در آینده پیشگیری کنید. در آخر اینکه توصیه می‌شود برای هر کاری، حتی برای دوستان و نزدیکان خود نیز یک قرارداد تنظیم کنید، هرچند یک قرارداد ساده.

۳- از عکس‌های خود بک‌آپ بگیرید

اگر یک سیستم منظم و درست برای تهیه بک‌آپ از کارهای خود ندارید، توصیه اکید می‌شود در این دوران به فکر این کار باشید. متدهای بسیاری برای تهیه بک آپ وجود دارد که شامل هاردهای اکسترنال، فضاهای ابری و … می‌شود. یکی از استراتژی‌هایی که برای این کار می‌توانید مدنظر داشته باشید استفاده از استراتژی بک‌آپ ۳-۲۱ است. این شیوه می‌گوید شما باید حداقل سه نسخه از اطلاعات خود را داشته باشید. ۲ کپی که در دستگاه‌های مجزا قرار دارد( مثلاً ۲ هارد اکسترنال) و یک نسخه در فضاهای ابری( مانند گوگل درایو، آیکلود و …).

۴- پورتفولیو خود را بروز کنید

زمانی که مشغول بک‌آپ گرفتن از آرشیو خود هستید، زمانی را برای انتخاب عکس‌هایی که می‌توانید در پورتفولیو خود قرار دهید صرف کنید. به آلبوم‌هایی که دارید تصاویر جدید اضافه کنید و دسته‌بندی‌های جدیدی بسازید. بخشی را برای پروژه‌های شخصی در نظر بگیرید زیرا این پروژه‌ها نمایانگر خلاقیت و توانایی‌های شما هستند.

اما اگر پورتفولیو ندارید از زمان موجود برای ایجاد آن بهره ببرید. پلتفرم‌های بسیاری برای این زمینه وجود دارد، از اینستاگرام گرفته تا راه‌اندازی یک وب‌سایت ساده با وردپرس برای نمایش توانایی‌هایتان. همچنین فراموش نکنید که پروفایل لینکدینتان را نیز آپدیت کنید زیرا کماکان لینک‌دین محل بسیار مناسبی برای ارائه رزومه کاری‌تان می‌باشد.

۵- تکنیک‌های جدید عکاسی را امتحان کنید

حدود ۱۰۰۰۰ ساعت زمان نیاز است تا در کاری استاد شد و باوجوداینکه همه در خانه‌هایمان هستیم، می‌توان تجارب جدید کسب کرد و روش‌های نوینی را امتحان نمود. از اینترنت بهره ببرید،تکنیک‌های مختلف نورپردازی را امتحان کنید و از سوژه‌های بعضاً تکراری عکس‌های خلاقانه بگیرید، حتی از چیز‌هایی که قبلاً به‌عنوان سوژه به آن‌ها نگاه نمی‌کردید عکاسی کنید؛ حتی می‌توانید برای خود به‌صورت روزانه چالش‌هایی تعریف کرده و به آن‌ها بپردازید.

مطلب پیشنهای: تکنیک‌های عکاسی

یکی از زمینه‌هایی که می‌توانید شروع کرده یا خود را در آن قوی کنید، عکاسی محصول است. کسب‌وکارهای آنلاین در سال‌های گذشته رشد بسیاری داشته و دارند. نکته مهم اینکه حتی باوجود چنین همه‌گیری‌ای هنوز هم اکثر کسب‌وکارهای اینترنتی به فعالیت خود ادامه می‌دهند و همین امر، لزوم حرکت به‌سوی آنلاین شدن را تقویت کرده است؛ اما ارتباط آن با عکاسی چیست؟ ایجاد کسب‌وکارهای آنلاین و فروشگاه‌های اینترنتی جدید نیازمند عکس و عکاسی از محصول است. رشته‌ای از عکاسی که احتمالاً بیشتر از قبل رونق پیدا کند.

۶- درآمد خود را گسترش دهید

این نکته ممکن است در حال حاضر چندان قابل‌اجرا نباشد زیرا بسیاری از صنایع و اصناف غیرفعال هستند اما می‌توانید در این زمان به فرصت‌های پیش رو فکر کرده تا بتوانید فرصت‌های کسب درآمد خود را گسترش دهید.

۷- مخارجتان را مدیریت کنید

این زمان فرصت بسیار مناسبی است برای مدیریت هزینه‌ها. اگر درآمدی دارید سعی کنید در این مدت تا حد ممکن پس‌انداز کنید زیرا تعطیلی جهانی بهترین فرصت برای ذخیره کردن پول است و پس از پایان این زمان می‌توانید از آن برای خرید تجهیزات موردنیاز خود بهره ببرید.

۸- یک سرگرمی جدید ایجاد کنید

هرچقدر که تمرین عکاسی در این زمان امری مهم به شمار می‌رود، استراحت مناسب نیز اهمیت بالایی دارد. سعی کنید عادت‌ها  و سرگرمی‌های جدیدی ایجاد کنید تا هم روحیه خود را بالا نگه داشته و هم ذهن خود را برای تفکر خلاقانه باز بگذارید. یادگیری زبان جدید، یادگیری یک مهارت تازه یا اصلاح کوچکی در لایف‌استایل، همگی از مواردی هستند که می‌توانید با استفاده از زمان زیادی که در اختیار دارید انجام دهید. همین حالا شروع کنید!

۹- پرسونال برندیگ را بیاموزید

یکی از مواردی که شاید بسیار نادیده گرفته شود پرسنال برندیگ به شیوه اصولی آن است. این کار شما را به بهترین شکل به مخاطبانتان شناسانده و می‌تواند تأثیر بسیار بالایی روی درآمد شما داشته باشد. منابع بسیاری هم در زبان فارسی و هم در زبان انگلیسی وجود دارد که می‌توانید آن‌ها را مطالعه کرده و سطح اطلاعات خود در این زمینه را بالا ببرید. همچنین دوره‌های آنلاین بسیاری نیز وجود دارد که می‌توانید شرکت در آن‌ها را نیز در برنامه خود داشته باشید.

مطلب پیشنهادی: آموزش پرسنال برندینگ | چگونه برند شخصی قدرتمند خود را بسازیم؟

جمع‌بندی

شاید کلیشه‌ای به‌نظر برسد اما نیاز است تا از تهدید پیش‌رو فرصت ساخت، مواردی که گفته شده را امتحان کنید و اگر پیشنهادی یا ترفند خاصی برای انجام در این مدت دارید، زیر همین پست با ما و دوستانتان در میان بگذارید.

منیع: DPReview

نظرات

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.