۱۰ تفاوت کانن 77D نسبت به کانن 80D

11 7,893

می‌دانیم که کانن سال پیش از سه دوربین جدید DSLR خود رونمایی کرد و یک سال کاملا فعالی را پشت سر گذاشت. یکی از این محصولات دوربین 77D کانن می‌باشد که از نظر امکانات و ویژگی‌های فنی بین مدل‌های 800D و 80D جای می‌گیرد. در ادامه با مقایسه این دوربین با EOS 80D، سعی شده است تا ۱۰ تفاوت اصلی این دو DSLR برشمرده شود و راهنمای خوبی برای کسانی باشد که قصد خرید یکی از این دو دوربین را دارند.

مقایسه 80D و 77D کانن

۱. اولین تفاوت این دو دوربین را می‌توان در منظره‌یاب آن‌ها جست‌وجو کرد. 77D از یک ویوفایندر پنتامیرور بهره می‌برد در حالی که منظره‌یاب 80D از نوع پنتاپریسم است؛ بنابراین روشنایی و وضوح تصویر تشکیل شده توسط منظره‌یاب 80D بالاتر از 77D بوده ولی وزن دوربین 77D سبک‌تر است.

۲. دومین تفاوت بین این دو دوربین سرعت عکس‌برداری پی‌در‌پی آن‌ها است. در زمان مساوی و ظرف یک ثانیه 77D شش فریم و 80D هفت فریم را ثبت و ذخیره می‌کنند.

۳. باتری این دو دوربین نیز ظرفیت‌های متفاوتی دارند. 80D از باتری‌ای بهره می‌برد که ظرفیتی معادل ۱۸۰۰ میلی‌آمپر ساعت دارد در حالی که این عدد برای 77D چیزی در حدود ۱۰۴۰ میلی‌آمپر‌ساعت است.

۴. در مقایسه سرعت شاتر نیز، 80D نسبت به نسخه جدید‌تر خود در موقعیت بهتری قرار دارد و می‌توان توسط آن تا سرعتی برابر با ۱/۸۰۰۰ ثانیه به عکاسی پرداخت در حالی که حداکثر سرعت شاتر 77D برابر نصف این عدد و معادل ۱/۴۰۰۰ ثانیه می‌باشد.

۵. حداکثر سرعت هم‌زمانی با فلاش در 80D برابر با ۱/۲۵۰ ثانیه و در 77D در حدود ۱/۲۰۰ ثانیه است. البته این در صورتی است که خود فلاش نیز از این سرعت‌ها پشتیبانی کند.

۶. 77D دوربینی است که هم به بلوتوث و هم به وای‌فای داخلی مجهز است در حالی که 80D تنها از وای‌فای داخلی بهره می‌برد.

۷. یکی از ویژگی‌هایی که 77D را نسبت به 80D در موقعیت بهتری قرار می‌دهد برخورداری از یک پایدارکننده ۵ محوره است که در حین فیلم‌برداری اثرات ناشی تکان‌ دوربین و لرزش دست را به میزان قابل‌توجهی کاهش می‌دهد.

۸. هشتمین ویژگی که این دو دوربین را از هم متمایز می‌کند برخورداری از درگاه جک هدفون است که تنها 80D از آن بهره می‌برد.

۹. برای خیلی از عکاسان به‌خصوص عکاسان خیابانی، سایز و وزن دوربین است. در این زمینه 77D وضعیت بهتری دارد و از وزن کمتر و ابعاد کوچک‌تری نسبت به 80D برخوردار است.

۱۰. در رابطه با نفوذ رطوبت و گرد غبار نیز باید اشاره کرد که 80D نسبت به 77D از مقاومت بالاتری برخوردار است بنابراین دوام و عمر بدنه آن در شرایط بد آب‌وهوایی بیشتر است.


اگر به قیمت این دو دوربین نیز نگاهی بیندازیم و همچنین با توجه به کیفیت تقریباً یکسان ثبت شده توسط این دو DSLR می‌توان نتیجه‌گیری کرد که 77D نسخه جدید‌تر و البته به صرفه‌تر 80D محسوب می‌شود.

11 نظرات
  1. sajjad می‌گوید

    سپاس خیلی خوب و مفید توضیح داده اید استفاده کرده ایم???

  2. حسین غلامی می‌گوید

    عالی بود توضیحات
    ولی ۷۷ دی از نظر عکاسی از ۸۰ دی بالاتره
    ۷۷ دی دوربین به روزیه من خودم دارمش که میگم
    وپیشنهاد میکنم حتماً بخرید

  3. JEFRIUM می‌گوید

    شما به یه نکته مهم دیگه اشاره نکردید و اونهم بیت ریت بالاتر فیلمبرداری در مدل ۸۰ دی هستش.

  4. علی می‌گوید

    77d و 80d در چه سالی معرفی شدند؟؟ هر دو در یک سال؟

    1. امیر حسینی می‌گوید

      80D در مارس ۲۰۱۶ و ۷۷ دی در فوریه ۲۰۱۷ معرفی شده

  5. hasti می‌گوید

    عالی بوداستفاده کردیم

  6. مهدی می‌گوید

    اون لنزی که در روی گیت میده 18-135 نباشه و 18-55 معمولی باشه از امکانات این دوربین کاسته میشه چون خیلی گرونه در مدل 77دی منظورم هست یا تمام مود عکاسی پابرجاست؟امکانات خود 77دی رو منظورم هست لطفا جواب رو به ایمیل هم بفرستید mehdyazimi@yahoo.com

  7. نازی می‌گوید

    سلامدوربین77dبهتر است یا200d?

    1. سعید فرامرزی می‌گوید

      سلام دوست عزیز.
      هر دو دوربین دارای یک سنسور و یک پردازنده هستند در نتیجه کیفیت تصویر یکسالی دارند.
      البته Canon 77D دارای برتری هایی نسبت به Canon 200D دارند.از جمله:
      Canon 77D دارای 45 نقطه فوکوس هست در برابر 9 نقطه فوکوس / دارای Top LCD / عکاسی پیاپی 6فریم بر ثانیه در برابر 5فریم بر ثانیه.

  8. محمد می‌گوید

    سلام
    با توجه به توضیحاتی که دادین فرق قیمت حدود دو میلیون و پانصد هزار تومن میارزه برای 80D ؟؟

  9. elmira.@7235@gmil.com می‌گوید

    سلام من میخوام دانشگاه رشته عکاسی بخونم و دوربین بخرم اگه ۷۵۰d بخرم بعد برا دانشگاه کارایی داره یا خیر ؟

نظرات

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.