معرفی فیلتر Color Stylizer برنامه Nik Color Efex 2019

0 2,723

 در این سری از آموزش‌های فیلتر Nik Color Efex به سراغ فیلتر Color Stylizer رفتیم. فیلتر Color Stylizer در نرم‌افزار Nik Color Efex یک نوع رنگی کردن خاص رو بهتون می‌ده. این فیلتر بهتون اجازه می‌ده تا یک رنگ رو روی عکستون بذارین و باهاش ترکیب کنین. اما این ترکیب کردن، یک جلوه خاصی داره. انگار رنگ‌ها واقعا به خورد عکس می‌رن. بذارین براتون یه مثال بزنم. وقتی رنگ قهوه‌ای رو با رنگ سرمه‌ای قاطی می‌کنین، چی می‌شه؟ خوب مقدار نور سوژه سورمه‌ای سر جاش می‌مونه و فقط رنگ آبی اون با رنگ آبی سورمه‌ای ترکیب می‌شه. اما این فقط جایگزین شدن رنگ هست. توی حالت Overlay، نور رنگ زیری، از ترکیب نور این دو تا رنگ گرفته می‌شه. یعنی این دو تا با هم مقایسه می‌شن و میانگین تاریک‌تر، می‌شینه جای نور.

روشنایی هم به همین ترتیب. این در واقع تعریف Overlay هست که اصلا لازم نیست اون رو یاد بگیرین. مهم اینه که این فیلتر، خیلی ساده، رنگ‌های قبلی رو با رنگ جدید ترکیب می‌کنه، تازه می‌تونین غلظت رنگ‌های خود عکس رو کمتر یا بیشتر هم بکنین. هم غلظتش رو، هم کنتراست این ترکیب رو. به همین سادگی.
تازه اگر لازم شد، می‌تونین از Shadow Protection و Highlight Protection هم برای تصحیح تاریکی‌ها و روشنی‌ها استفاده کنین.

روش‌های پیشرفته استفاده از این فیلتر و ترکیب اون با فیلتر‌های دیگر این برنامه و همچنین ترکیب اون‌ها با امکانات فتوشاپ و لایتروم رو می‌تونین در سری آموزش‌های کار با برنامه Nik Color Efex از وب‌سایت دیج ایمیج ببینین.

مشاهده سایر قسمت‌ها

منبع: Digimage

نظرات

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.