شغل عکاسی یکی از بدترین مشاغل سال ۲۰۱۸ آمریکا

0 1,425

وب‌سایت معروف CareerCast که یکی از معروف‌ترین وب‌سایت‌های کاریابی جهان است، اخیراً فهرستی از بدترین و بهترین مشاغل در سال ۲۰۱۸ را منتشر کرده است. در این گزارش ۲۲۰ شغل مختلف با تکیه‌بر معیارهای کلیدی‌ای همچون سطح استرس، آینده شغلی، محیط کاری و درآمد بررسی شدند و بر این اساس شغل عکاسی به‌عنوان یکی از بدترین مشاغل سال ۲۰۱۸ آمریکا انتخاب شد.

در این رتبه‌بندی شغل عکاسی رتبه ۲۵‌ام را در لیست بدترین مشاغل به دست آورد و پس از مشاغلی همچون نیروهای نظامی و خبرنگار روزنامه قرار گرفت. اگر نگاهی به میانگین حقوق و درآمد یک عکاس در آمریکا بیندازیم خواهیم دید که میانگین درآمد یک شهروند آمریکایی مبلغ ۳۷۶۹۰ دلار است؛ این در حالی است که میانگین درآمد یک عکاس مبلغ ۳۴۰۰۰ دلار در سال می‌باشد که پایین‌تر از میانگین است. این‌ها در حالی است که طبق پیش‌بینی‌ها، پروژه‌های عکاسی از سال ۲۰۱۶ تا ۲۰۲۶ کاهشی ۵.۶ درصدی را تجربه خواهند کرد.

اما این تمام ماجرا نیست. یکی از عوامل مؤثر بر این امر، رشد بسیار زیاد کیفیت دوربین‌های موبایل و در دسترس قرار گرفتن تکنولوژی‌های عکاسی برای عموم است. این یکی از دلایلی است که بر کاهش تعداد پروژه‌های عکاسی در سال‌های آتی تأثیرگذار خواهد بود. به‌این‌ترتیب افراد زیادی قادر به ثبت تصاویر باکیفیت خواهند بود که این امر موجب کاهش سفارش‌های عکاسی و همچنین احساس نیاز به استخدام عکاس خواهد شد.

این وب‌سایت علاوه بر بدترین مشاغل سال ۲۰۱۸، فهرستی از بهترین مشاغل در این سال را نیز منتشر کرده که از میان آن‌ها می‌توان به ریاضیدان، مشاور ژنتیک و استاد دانشگاه اشاره کرد. همان‌طور که در بالا هم اشاره کردیم لیست فوق مربوط به بررسی مشاغل در کشور آمریکا است و اینکه در این کشور عکاسی جزو شغل‌های بد دسته‌بندی می‌شود نباید موجب یاس و ناامیدی شما شود.

برای مشاهده لیست فوق می‌توانید به این لینک مراجعه کنید.

منبع: Dpreview

نظرات

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.