سونی دوربین فوق سبک RX0 را معرفی کرد

دوربینی حرفه‌ای با وزن کم و قابلیت‌های بسیار خوب

0 2,016

سونی دقایقی پیش دوربینی کوچک را معرفی کرد که نشان از تصمیم این سازنده برای ورود به بازارهایی جدید دارد. این دوربین که RX0 نام دارد قیمتی معادل 700 تا 1000 دلار خواهد داشت و اکتبر امسال وارد بازار خوهد شد.

سنسور 15.3 مگاپیکسلی این دوربین یک اینچی است که برای دوربینی با این ابعاد بسیار خوب به‌نظر می‌رسد. این سنسور Exmor R CMOS مجهز به یک لنز واید با فاصله کانونی ثابت 24 میلیمتری ساخته شده توسط زایس است که این مشخصات ما را به یاد دوربینی مشابه RX100 Mark V می‌اندازد. خصوصاً با مشاهده امکان تصویربرداری 4K با فریم‌ریت رایج و یا ابعاد FullHD با فریم‌ریت حداکثر 240 فریم در ثانیه که این مقدار در صورت تصویربرداری با ابعاد کوچک‌تر تا 1000 فریم نیز افزایش پیدا خواهد کرد.

همچنین امکان عکس‌برداری غیرفشرده RAW با سرعت 16 فریم در ثانیه برای RX0 وجود دارد که بسیار خوب به‌نظر می‌رسد.

دوربین فوق سبک SONY RX0 دارای یک صفحه‌نمایش و تعدادی کلید تنظیم در بخش پشتی است.

SONY RX0
بخش پشتی SONY RX0

نکته جالب در مورد این دوربین عدم معرفی آن به عنوان یک اکشن کمرا است! بلکه سونی آن را به‌عنوان دوربینی فوق سبک برای تصویربرداری حرفه‌ای با قابلیت استفاده در تصویربرداری واقعیت مجازی و چند دوربینه با قابلیت کنترل از راه دور معرفی کرده است.

گرچه قطعاً RX0 رقیبی برای اکشن کمراهای پرطرفداری مثل GoPro خواهد بود.

SONY RX0
SONY RX0

این مساله وقتی بیشتر از پیش جالب خواهد شد که بدانیم RX0 یک دوربین 110 گرمی است که بدون استفاده از قاب محافظ تا عمق 10 متری زیر آب قابل استفاده است. این رقم در صورت استفاده از قاب محافظ معرفی شده برای آن تا 100 متر افزایش می‌یابد که آن را تبدیل به رقیبی جدی برای اکشن‌کمراهای موجود در بازار خواهد کرد.

نظرات

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.