زمانیکه آیفون شارژ نمی شود چکار کنیم؟

0 1,292

زمانیکه آیفون شارژ نمی‌شود راه‌های مختلفی وجود دارند که بهتر است اول آنها را امتحان کنید سپس درصورتیکه نتیجه نگرفتید برای رفع مشکل به سرویس‌کار مراجعه کنید. شارژ نشدن آیفون ممکن است برای هر مدلی اتفاق بیفتد و تفاوتی نمی‌کند آیفون ۷ باشد یا آیفون ۴. البته گاهی مشکل سخت‌افزاریست و به درگاه مخصوص شارژ مربوط می‌شود؛ اما گاهی هم با تدابیری می‌توان مشکل را برطرف نمود.

 

۱- آیفون را ری‌استارت کنید

هنگامی که آیفون شارژ نمی‌شود اولین کاری که باید انجام دهید اینست که به اجبار هم که شده آن را ری‌استارت کنید.

۱- دکمه پاور را فشار داده و نگه دارید. (آیفون ۶ به بعد سمت راست دستگاه و مدل‌های قبلی بالای دستگاه)

۲- همزمان که دکمه پاور را پایین نگاه داشته‌اید کلید هوم را نیز فشار دهید(آیفون 6s به قبل)؛ در آیفون ۷ نیز دکمه کم کردن صدا را فشار دهید.

۳- هر دو کلید را آنقدر پایین نگه دارید که صفحه نمایش خاموش و مجددا روشن گردد و آرم اپل ظاهر شود.

 

۲- آیفون را از طریق پورت USB یا پریز دیگری به شارژ وصل کنید

گاهی اشکال کار در پورت USB یا پریزیست که از آن طریق آیفون را شارژ می‌کنید. اگر آیفون شارژ نمی‌شود این راه به ظاهر کم اهمیت را نیز امتحان کنید و آیفون را به پورت USB یا پریز دیگری وصل کنید.

 

۳- شارژر را عوض کنید

درست مانند پورت‌ها و پریز‌ها برخی مواقع این شارژها هستند که به دلیل فرسودگی یا پارگی نمی‌توانند آیفون را شارژ کنند. در این صورت اگر اطمینان دارید که خود دستگاه مشکل ندارد، شارژر دیگری را امتحان کنید. لزومی ندارد که سریعا یک شارژر جدید بخرید. ابتدا از اطرافیان‌تان یکی قرض بگیرید؛ حتی می‌توانید به فروشگاهی مراجعه کرده و آنجا به شارژ آیفون اقدام کنید سپس در صورتیکه دستگاه شروع به شارژ شدن کرد می‌توانید با خیال راحت یک عدد شارژر نو تهیه کنید.

 

۴- آیفون را از طریق آیتونز ریستور کنید

اگر روش‌های بالا را انجام دادید و نتیجه‌ای نگرفتید، آخرین راه‌حل که همان ریستور کردن است را نیز امتحان کنید. برای ریستور دستکاه، روش آیتونز از آیکلاود بهتر و مطمئن‌تر است.

 

۱- دستگاه را از طریق کابل USB به سیستمی که برنامه‌ی آیتونز روی آن نصب شده وصل کنید.

۲- از قسمت بالا و سمت چپ روی آیکن آیفون کلیک کنید.

۳- در سمت راست روی Backup کلیک کنید.

۴- صبر کنید تا این مرحله به پایان برسد.

۵- حالا روی Restore کلیک کنید.

۶- صبر کنید تا مرحله ریستور نیز به پایان برسد.

پس از اینکه مراحل بالا را انجام دادید، یک بار دیگر آیفون را به شارژر متصل کنید. اگر مشکل رفع شده بود که خیلی خوب است در غیر این صورت لازم است آن را به سرویس‌کار نشان دهید.

 

منبع: آیفونچی

نظرات

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.