تست سرعت فتوشاپ در آی‌مک ‌پرو، مک پرو، مک‌بوک‌ پرو و کامپیوتر گیمینگ

آی مک پرو یک سر و گردن بالا‌تر از آنچه فکر می‌کنید

2 2,623

چرا اپل همیشه در صدر جدول کامپیوترهای مختلف برای ویرایش عکس و فیلم قرار دارد درحالی که کامپیوتر‌های گیمینگ مختلفی را با ویژگی‌های فنی بسیار بالاتری با قیمت معادل می‌توان تهیه کرد؛ و اساساً اینکه بهترین دیوایس برای ادیت عکس و فیلم کدام است؟ سایت PetaPixel با بررسی چهار دستگاه آی مک پرو، مک پرو، مک‌بوک‌ پرو و کامپیوتر گیمینگ Alienware را تحت آزمایش قرار داده و عملکرد آن‌ها در ادیت عکس و ویدئو در نرم‌افزار‌های فتوشاپ و ادوبی پریمیر تست کرده است.

مشخصات چهار محصولی که برای تست انتخاب شده است را می‌توانید در تصویر زیر مشاهده کنید:

اول از همه سرعت این چهار کامپیوتر در باز کردن یک فایل حجم سنگین اودبی پریمیر تست شده است. جایی که لپ‌تاپ مک‌بوک پرو با تفاوت قابل توجهی به دیگر دیوایس‌ها و تنها در عرض ۱۴ ثانیه توانسته این فایل را باز کند. بیشتر زمان چیزی در حدود ۳۸ ثانیه و مربوط مک‌ پرو است و آی‌مک پرو و آلین‌ویر هر دو با ۳۴ ثانیه در این بین قرار دارند.

iMac Pro پیشرفته‌ترین و جدیدترین کامپیوتر اپل

در گام بعدی یا هر چهار کامپیوتر یک ویدیوی 4K دوازده دقیقه‌ای رندر شده است و آی‌مک پرو توانسته با ۱۴ دقیقه و ۲۶ ثانیه در صدر جدول قرار بگیرد و آلین‌ویر با ۱۵ دقیقه و ۲۹ ثانیه در جایگاه دوم قرار دارد. نتایج را به صورت کامل می‌توانید در تصویر زیر مشاهده کنید:

همان‌طور که مشخص است در ادیت فیلم، جدیدترین کامپیوتر اپل یعنی آی‌مک پرو در ورایش و رندر فیلم از عملکردی بهتری نسبت به سه رقیب دیگر خود برخوردار است در عوض از قیمت بسیار بیشتری نیز برخوردار است. در بخش ادیت عکس و مشخصاً کار با نرم‌افزار فتوشاپ، همچنان آی‌مک پرو همچنان در بخش‌هایی از بهترین عملکرد برخوردار است ولی کامپیوتر گیمینگ آلین‌ویر بسیار به آن نزدیک است. از طرفی مزیت کامپیوتر‌های اپل را نباید در مقایسه سخت‌افزاری با کامپیوتر‌های هم‌رده قرار داد بلکه باید آن را در بخش نرم‌افزاری سیستم عامل آن دانست.

*تمامی داده‌های فوق از وبسایت petaPixel استخراج شده است.

2 نظرات
  1. چه فرقی می کند می‌گوید

    قیمت ها قابل ملاحظه اند!!!
    بعضی
    دو برابر
    بعضی
    چهار برابر
    البته محصول گران قیمتی از شرکت آلین ویر انتخاب شده است و مقایشه صورت گرفته است و با این حال باز هم ادعای توخالی بودن برتری اپل قابل ملاحظه است.

  2. صدرا می‌گوید

    سلام، ممنون بابت مطلب خوبتون.
    ما یه مدت در حال طراحی این سایت هستیم https://sadrashop.ir/ و واقعا من الان با سیستم های مختلف کار کردم قدر این تحلیل هارو میدونم. مرسی از بالا بردن اطلاعاتتون.

نظرات

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.