بازی GTA V سومین بازی فیزیکی پرفروش سال گذشته در قاره اروپا بوده است

0 1,480

موفقیت انکارناپذیر بازی GTA V برای چهارمین سال پیاپی ادامه داشته است. این بازی سومین بازی فیزیکی پر فروش سال ۲۰۱۷ میلادی در قاره اروپا بوده است.

 

طبق گزارش موسسه آماری GfK از بازار فروش پانزده کشور اروپایی شامل اتریش، بلژیک، دانمارک، آلمان، فنلاند، فرانسه، ایتالیا، هلند، لهستان، پرتغال، سوییس، اسپانیا و انگلستان بازی Gran Theft Auto V سومین بازی فیزیکی پرفروش در سال ۲۰۱۷ میلادی بوده است. این بازی در سال گذشته میلادی فقط از بازی‌های FIFA 18 (رتبه اول) و Call of Duty: WWII (رتبه دوم) فروش کمتری تجربه کرده است. این آمار به این معنی است که این بازی از بازی‌هایی چون Star Wars Battlefront II ،Assassin’s Creed Origins و Destiny 2 که هر سه‌شان در سال ۲۰۱۷ عرضه شدند، عملکرد بهتری داشته است.

 

موفقیت کمپانی Take-Two که با بازی GTA V به دست آمده است، کمک زیادی به پیشرفت مالی این شرکت کرده است؛ آن هم با وجود اینکه آن‌ها فقط بازی‌های ورزشی سالانه‌شان را منتشر می‌کنند و بازی مهم دیگری در طول سال منتشر نمی‌کنند. بازی GTA V شامل یک بخش به نام GTA Online نیز هست؛ بخشی که تبدیل به یک مدل محتوای الحاقی شده است که به خودی خود نقش بسیار مهمی برای بخش مالی کمپانی Take-Two پیدا کرده است. طبق اعلام راک استار، دسامبر گذشته بازی شاهد بیشترین آمار کاربران از زمان عرضه‌اش تاکنون بوده است. همچنین بیش از هشتاد و پنج میلیون نسخه از بازی در سرتاسر جهان توزیع شده است. همچنین جالب است بدانید که بر اساس گزارش موسسه آماری NPD این بازی پرفروش‌ترین بازی ویدیویی تاریخ آمریکا به شمار می‌رود.

 

استراوس زلنیک، رییس کمپانی Take-Two طی مصاحبه‌ای با وب‌سایت Gameslndustry در سال گذشته در رابطه با موفقیت این بازی چنین گفته بود:

 

به عقیده من دلیل فروش هشتاد میلیون واحدی بازی و ثبت رکورد جدید توسط GTA Online مستقل بودن این بازی در این نسل است. در هر نسل بازی‌هایی بودند که به طور شلخته‌ای یکی از نکات مثبت GTA را داشتند، اما حالا شرایط متفاوت است. اگر شما بیش از هفده سال سن داشته باشید و یک کنسول نسل جدید هم داشته باشید، پس بازی GTA را هم دارید. در غیر اینصورت این فروش هشتاد میلیون واحدی اتفاق نمی‌افتاد. آیا بازی‌های دیگه می‌توانند چنین دستاوردی کسب کنند؟ بعید به نظر می‌رسد.

 

این اطلاعات آماری اولین گزارش فروش ترکیبی این موسسه است و نشان از عملکرد موفق شرکت Take-Two در بازار اروپا و تبدیل شدن آن به یک رقیب جدی در بازار اروپا برای کمپانی‌های دیگر دارد.

منبع: زومجی  ، گیم‌آوران

نظرات

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.