چند روز نخرید!

4 3,181

چند ماه گذشته همه جور سوال از ما پرسیدن و همه جور نسبت روا و ناروا به ما خورده فروش ها دادن.
نرخ دلار و به طبع اون قیمت کالای وارداتی به ارقام عجیب و غیر قابل باوری رسیده، خود ه ما وقتی قیمت ها رو می بینیم نفسمون بند می آد، اما نتیجه ضرب قیمت جهانی کالا در نرخ روز دلار تقریبا برای عموم رده های کالای دیجیتال درست بود و کاری نمیشد و نمیشه کرد.
همه محاسبات بر پایه نرخ برابری دلار و ریال در بازار آزاده، قیمت پایه کالا، هزینه حمل، هزینه های گمرک و ….
حالا که شکر خدا این چند روز نمودار سربه زیر شده، و این بار اضطراب از طرف ما می ره طرف اونایی که دلار ذخیره کرده بودن یا جنس انبار کرده بودن.
امیداوارم این تغییر نرخ شوک نباشه و ادامه دار باشه اما اون چیزی که مسلمه خیلی از واردکنندگان و عمده فروشان در چند روز آتی قیمت ها رو تغییر نخواهند نداد و صبر می کنند تا قیمت ها به تعادل برسه.
پس شما هم چند روزی صبر کنید و خرید هیجانی نکنید تا مبادا فردا از ارزان شدن چند ملیونی یه کالای ۳۰،۴۰ میلیونی احساس ضرر کنید، چون ما تعیین کننده نرخ کالا نیستیم و بازارررر که مجموعه ی واردکننده، عمده فروش، خریدار، دلال،… است نرخ کالا رو تعیین می کنه،و تک تک این بازیگران هم براشون یک عامل تعیین کننده است: نسبت عرضه و تقاضا.
همانطور که در گران شدن های چند ۱۰۰ در صدی ما فروشندگان سودی نبردیم در ارزان شدن کالاها هم ضرری نخواهیم کرد، پس اگر خرید اضطراری ندارید، لطفااااا خرید نکنید، شاید ارزان شد
محمدرضا منفرد

4 نظرات
  1. اسماعیل می‌گوید

    متاسفانه خیلی از فروشگاه های آنلاین قیمت ها رو لحظه به لحظه با دلار بردند بالا و گفتند ما با قیمت ارزی که وارد کردیم میفروشیم. گویا دونه دونه و ساعت به ساعت وارد میکنن اینا و انبار های پر جنس با دلار 4 تومنی مال بنده هستش. جالب اینجاست که قیمت بدنه ها و لنزهایی که چند ساله تولید نمیشن رو هم درجا بردن بالا! وقتی تولید D3300 متوقف شده اینا از کجا رفتن با ارز 17 تومنی وارد کردن؟
    الان هم که یکم قیمت ارز پایین اومده باز با بالاترین رکورد قیمت میفروشن و میگن ما اون ساعت رفتیم یهو کلی جنس وارد کردیم!
    گویا خون مردم خیلی خوشمزه ست!

    1. امید استاجی می‌گوید

      هموطن عزیز سلام. نظر جنابعالی برای مدیریت ارسال شد و با توجه به مشغله زیاد وقت درج پاسخ را نداشتند. بنده از طرف خودم خدمت شما عرض کنم که ما فقط یک فروشگاه هستیم و برای قیمت گذاری تابع واردکنندگان، فروشندگان عمده و تامین کنندگان هستیم. بدونید که فروشگاه پیکسل هم در این شرایط همانند مشتریان عزیزش با فشار زیاد اقتصادی، کاهش مشتری، کاهش فروش و … روبرو هست. به امید بهبود هرچه زودتر شرایط. با احترام

      1. اسماعیل می‌گوید

        منظور بنده پیکسل نبود. چون شاهد بودم چنین اتفاقی نیفتاده در پیکسل. منظورم “آن فروشگاه معروف” که بیانیه هم صادر کردن بود بعلاوه بعضی دیگر از فروشگاه های مشابه پیکسل.

  2. صدرا می‌گوید

    دوستان از ما هم گله دارند واقعا موافق این مطلب هستیم. ما اجناس خودمون رو خرید روز میکنیم، بالا پلیین شدن دلار دست ما نیس دیگه. کاش بیشتر از این مطالب ببینیم مردم یکم بیشتر بدونن از ما راضی باشند.

نظرات

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.