کانن در حال طراحی دو دوربین فول‌فریم بدون آینه

2 1,774

تقریباً یک سالی است که خبر‌هایی از ورود دو کمپانی کانن و نیکون به بازار دوربین‌های فول‌فریم بدون‌آینه یا همان mirrorless به گوش می‌رسد. جایی که در حال حاضر سونی بخش بزرگ بازار را در اختیار دارد و دوربین‌های فوق‌العاده سری a7 را تولید می‌کند. به همین علت هم هر دو کمپانی کانن و نیکون زمانی زیادی را برای طراحی روی دوربین‌های فول‌فریم بدون آینه خود صرف کرده‌اند تا بتوانند دوربینی قابل‌رقابت با دوربین‌های پیشرفته سونی را روانه بازار کنند.

طبق اخبار منتشر شده در سایت Canon Rumor که اغلب پیش‌بینی‌هایش درست از آب درمی‌آید کانن تا اواسط سال ۲۰۱۹ از دو دوربین فول‌فریم بدون آینه دو نمایی خواهد کرد. این دو دوربین با دو سنسور متفاوت در رزولوشن‌های مختلف ارائه می‌شود. دوربین با رزولوشن بالاتر‌ پرچم‌دار دوربین‌های بدون‌آینه کانن خواهد بود و دوربین دیگر نسخه‌ای اقتصادی‌تر به حساب می‌آید.

در دوربین اول حسگری با رزولوشن ۳۰.۴ مگاپیکسل و احتمالاً همان حسگر کانن 5D Mark IV به کار خواهد رفت. کانن ماه می امسال نیز گفته بود که می‌خواهد بخشی از فعالیت خود را در دوربین‌های DSLR حذف کرده و به کار بر روی دوربین‌های بدون آینه اختصاص دهد. با یک مرور ساده خبرهایی که از نیکون منتظر شده می‌توان نتیجه گرفت که این کمپانی نیز چنین سیاستی را در پیش‌گرفته است؛ بنابراین می‌توان به یقین حدس زد که آینده دوربین‌های عکاسی را نه در دوربین‌های بزرگ و سنگین DSLR، بلکه باید دو دوربین‌های بدون‌آینه جست‌وجو کرد.

طرح احتمالی دوربین فول‌فریم بدون آینه کانن

طبق گزارش‌ها دوربین دوم کانن با حسگری ۲۴ مگاپیکسلی و بعد از دوربین اول رونمایی خواهد شد. هر دو دوربین با رزولوشن 4K فیلم‌برداری می‌کنند ولی دوربین اول قابلیت‌هایی بیشتری را در فیلم بداری ارائه می‌دهد.

هنوز مشخص نیست که کانن چه مانتی را برای اتصال لنز به بدنه در این دوربین در نظر گرفته ولی گفته می‌شود که با یک طرح خلاقانه که کانن در این دوربین‌ها به کار گرفته می‌توان لنزهای EF کانن را به این دوربین‌های بدون‌آینه متصل کرد. همین امر یک مزیت قابل‌توجه برای دوربین‌های بدون آینه کانن در مقایسه با دوربین‌های سونی به حساب می‌آید چرا که خیلی از عکاسان به خاطر عدم تنوع و گران بودن لنز‌های سونی دوربین دیگری را انتخاب می‌کنند.

بر خلاف نیکون که انتظار می‌رود تا دو ماه آینه دوربین فول‌فریم بدون آینه خود را روانه بازار کند، تاریخ دقیقی برای معرفی دوربین‌های جدید کانن مشخص نشده است. ولی طبق اخبار منتظر شده در سایت کانن رومر و رقابت با نیکون می‌توان حدس زد که این دو دوربین کانن حداکثر تا اواسط سال ۲۰۱۹ رونمایی خواهند شد.

2 نظرات
  1. سپهر می‌گوید

    درود بر کانن
    اگر کانن بتونه دوربینهای فول فریم بدون آینه خود را طوری طراحی کنه که با لنزهای سری ای اف قابل استفاده باشه مطمئنا بازار را از سونی خواهد گرفت. حتی اگر سونی چند درصد کیفیت بالاتر داشته باشد ولی باز بخاطر اینکه عکاسان میتوانند از همان لنزهای باکیفیت کانن خود بر روی این دوربین استفاده کنند بازار این دوربینها در دست کانن خواهد بود

  2. کامبیز می‌گوید

    canon جزو بهترین برند ها در صنعت دوربین های عکاسی هست چند دهه هست که باهاش آشنا هستیم

نظرات

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.