تصاویر و مشخصات فنی احتمالی دوربین فول‌فریم بدون آینه کانن EOS R

0 1,510

مدت کوتاهی از معرفی دوربین‌های بدون آینه نیکون با نام Nikon Z7 و Nikon Z6 می‌گذرد و همان‌طور که انتظار می‌رفت، کانن نیز محصول مشابهی را برای رقابت با این دوربین‌ها به بازار عرضه خواهد کرد. منظور ما دوربین فول‌فریم بدون آینه کانن EOS R هست که در تاریخ ۱۴ شهریور معرفی شده و همراه آن، سری جدید لنزهای کانن موسوم به RF نیز عرضه خواهند شد. با وجود تمام سخت‌گیری‌های کانن برای عدم درز اطلاعات و مشخصات فنی این دوربین، به تازگی تصاویری در وب‌سایت‌ها منتشرشده که به‌احتمال‌زیاد مربوط به طرح اصلی محصولی است که معرفی خواهد شد. منبع انتشار این تصاویر وب‌سایت ژاپنی Nokishita می‌باشد که اقدام به انتشار عکس‌ها و مشخصات فنی احتمالی این دوربین نموده است.

مشخصات فنی دوربین فول‌فریم بدون آینه کانن EOS R

دوربین فول‌فریم بدون آینه کانن EOS R دارای یک حسگر ۳۰.۳ مگا پیکسلی فول‌فریم از نوع CMOS بوده و مجهز به تکنولوژی فوکوس خودکار Dual Pixel می‌باشد. علاوه بر این، محدوده پوشش دهی فوکوس خودکار آن نیز بسیار گسترده بوده و حتی در نور کم (تا 6EV) نیز قادر به اتوفوکوس می‌باشد. فیلم‌برداری با رزولوشن 4K، وای فای داخلی، بلوتوث، جک میکروفن، جک هدفون و بهره‌مندی از باتری LP-E6N‌ نیز برخی دیگر از مشخصات فنی احتمالی اولین دوربین بدون آیینه کانن است. این دوربین همچنین از یک بدنه منیزیومی بهره خواهد برد که در مقابل نفوذ گردوغبار و قطرات آب مقاوم می‌باشد.

همان‌طور که از تصاویر این محصول نیز مشخص است، دوربین فول‌فریم بدون آینه کانن EOS R از طراحی‌ای کمابیش مشابه سایر دوربین‌های بدون آینه موجود در بازار برخوردار است. در پشت دستگاه نمایشگر اصلی دوربین قرار دارد که از نوع متحرک خواهد بود. همچنین برای مشاهده و اعمال راحت‌تر تنظیمات، یک نمایشگر کوچک در بخش بالایی دوربین تعبیه شده که انجام تنظیمات را برای کاربر بسیار راحت خواهد کرد.

وزن احتمالی دوربین کانن EOS R حدود ۵۸۰ گرم بوده و طول و عرض آن به ترتیب ۱۳۶ و ۹۸ میلی‌متر خواهد بود. در تصویر زیر می‌توانید ابعاد EOS R با لنز ۱۰۵-۲۴ میلی‌متر را با یک دوربین DSLR فول‌فریم با لنز مشابه مقایسه نمایید:

مانت RF

همراه دوربین بدون آیینه کانن R مانت جدیدی معرفی می‌شود که RF نام دارد و مختص دوربین‌های بدون آیینه این کمپانی خواهد بود. مانت RF کانن از نوع ۱۲ پین و با قطر ۵۴ میلی‌متر است. همچنین همانند آنچه در سیستم Z نیکون دیدیم، فاصله فلنج کوتاهی داشته که در این دوربین معادل با ۲۰ میلی‌متر خواهد بود. این فاصله در دوربین‌های نیکون Z7 و نیکون Z6 برابر با ۱۶ میلی‌متر و قطر مانت نیز در این دوربین‌ها ۵۵ میلی‌متر می‌باشد. برای استفاده از لنزهای قبلی کانن بر روی این دوربین، می‌توانید از کانورتر اختصاصی کانن استفاده نمایید؛ اما بر خلاف نیکون، کانن ۳ کانورتر را همراه این سیستم جدید لنز ارائه خواهد کرد. این تبدیل‌ها کانورتر استاندارد EF-EOS R ، آداپتور کنترل رینگ و نیز آداپتور با قابلیت نصب فیلتر داخلی می‌باشند که بسته به استفاده می‌توانید هرکدام از آن‌ها را تهیه نمایید.

لنزهای جدید سری RF کانن

همان‌طور که گفته شد علاوه بر دوربین EOS R ، ۴ لنز جدید نیز با مانت RF معرفی خواهند شد که شامل مدل‌های زیر هستند:

  • لنز ۳۵ میلی‌متر
  • لنز ۴۰ میلی‌متر
  • لنز زوم ۷۰-۲۸ میلی‌متر
  • لنز ۱۰۵-۲۴ میلی‌متر

از این لنزها اطلاعات زیادی در دسترس نیست و باید تا زمان معرفی منتظر ماند تا دید چه مشخصات و ویژگی‌هایی خواهند داشت. هرچند که موارد گفته‌شده در مورد دوربین Canon EOS R نیز تنها شایعه بوده و تا معرفی رسمی خود محصول نمی‌توان نظر قطعی‌ای در مورد این محصول ارائه داد.

نظرات

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.