دوربین ۳۶۰ درجه شیائومی با نام YI 360 VR رونمایی شد

0 1,531

YI Technologhy که بخش تولیدات تصویری کمپانی بزرگ شیائومی به حساب می‌آید، به تازگی و در حاشیه فستیوال NAB Show 2017 از یک دوربین ۳۶۰ درجه‌ای VR رونمایی کرده است. به ادعای شیائومی، این دوربین در مقابل دوربین‌های هم‌رده خود از قیمت اقتصادی‌تری برخوردار است. در ادامه به بررسی ویژگی‌های این دوربین جدید و برشمردن خصیصه‌های بارز آن می‌پردازیم.

دوربین ۳۶۰ درجه شیائومی یک دوربین تصویربرداری سه‌بعدی است که قادر است به‌صورت کروی و ۳۶۰ درجه، با رزولوشنی معادل 5.7K به تصویربرداری بپردازد. در فیلم‌برداری با این رزولوشن فریم‌ریت ثبت تصاویر چیزی در حدود 30 f/s می‌باشد، به علاوه برای فیلم‌برداری با فریم‌ریت بالاتر می‌توان رزولوشن فیلم‌برداری را به 4K کاهش داد. همچنین برای استریم کردن تصاویر به صورت زنده، می‌توان تصاویری با رزولوشن 2.5K را از این دوربین به گیرنده ارسال کرد.

دوربین YI 360 VR تنها ۱۷۰ گرم وزن دارد و می‌توان آن را از طریق اپلیکیشن موبایل به سادگی کنترل کرد. برای ثبت تصاویر VR این دوربین از یک جفت لنز ۲۲۰ درجه و حسگر ۱۲ مگاپیکسلی CMOS سونی با نام IMX377 بهره می‌برد که سایز هر یک معادل 1/2.3 اینچ است. همچنین گشادگی دیافراگم لنزهای YI 360 VR برابر با f/2.0 است. ضمنا پردازنده بکار رفته در این دوربین ۳۶۰ درجه نیز Umbrela H2V95 نام دارد.

این دوربین به گفته مسئولان شیائومی امکان  ثبت سفارش در روزهای آتی را خواهد داشت و  ژوئن ۲۰۱۷ روانه بازار می‌شود. همچنین قیمت پایه آن چیزی در حدود ۳۹۹ دلار خواهد بود.

نظرات

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.