شیائومی پرچم‌دار خود با نام Mi 5 را رونمایی کرد

0 1,443

سرانجام پس از گمانه زنی‌های فراوان پرچمدار شیائومی نیز از راه رسید؛ هرچند که ساعاتی پیش از معرفی رسمی این گوشی اطلاعات و مشخصات فنی آن به صورت تمام و کمال به بیرون درز پیدا کرد. مطابق انتظار این گوشی Mi 5 نام داشته و آمده تا با سخت‌افزار قوی و طراحی زیبا در کنار قیمت مناسب خود زنگ خطر را بیش از پیش برای قدیمی‌ترهای این صنعت به صدا درآورد.

Xiaomi-Mi-5 (1)

موفقیت گوشی Mi 4 در زمینه فروش مثال‌زدنی بود و این امر سبب شد تا انتظارات از نسخه بعدی آن به بالاترین حد خود رسید. قرار است این شرکت موفق چینی Mi 5 را در سه مدل استاندارد، پیشرفته (high) و انحصاری به بازار عرضه کند. طراحی منطقی و در عین حال شکیل این گوشی با لبه‌های خمیده همراه بوده که آن را به گوشی خوش‌دستی بدل می‌کند. اما سه مدل مختلف این گوشی در جنس بدنه با هم تفاوت دارند. شیائومی برای نسخه استاندارد و پیشرفته خود از بدنه‌ای فلزی بهره گرفته و روکش محافظت گوریلا گلس 4 برای محافظت از آن در نظر گرفته شده درحالی که نسخه انحصاری یا Exclusive این گوشی به بدنه‌ای از جنس سرامیک و شیشه مجهز گشته. البته نمی‌توان از وزن 129 گرمی  این دستگاه به عنوان یکی از مزیت‌های این طراحی نیز چشم‌پوشی کرد.

Xiaomi-Mi-5 (4)

این شرکت از یک نمایشگر 5.15 اینچی از نوع LCD و با رزولوشن 1080p برای Mi 5 استفاده کرده که تراکم پیکسلی 428ppi را برای آن به همراه دارد. همچنین شیائومی از روکش گوریلا گلس 4 برای محافظت از این نمایشگر بهره گرفته که مقاومت آن در برابر ضربه و ایجاد خط و خش را افزایش خواهد داد. معمولا پرچم داران سازنده‌های تلفن همراه هر سال از جدید‌ترین و به‌روزترین تراشه توسعه یافته توسط کوالکام بهره می‌برند. شیائومی نیز از این قاعده مستنی نیست. گوشی Mi 5 این شرکت به چیپ 64 بیتی Snapdragon 820 ساخت شرکت آمریکایی کوالکام مجهز شده که قدرت پردازشی خود را از طریق هشت پردازنده مرکزی تامین می‌کند. همچنین پردازنده گرافیکی قدرتمند Adreno 530 وظیفه انجام پردازش‌های گرافیکی را در این گوشی بر عهده دارد. لازم به اشاره است که برای این گوشی سه یا چهار گیگابایت حافظه رم (بسته به مدل گوشی) و 128 گیگابایت حافظه داخلی در نظر گرفته شده است. البته شیائومی در Mi 5 بجای حافظه Emmc از حافظه‌هایی با استاندار UFS 2.0 بهره گرفته است که نکته حائز اهمیتی بشمار می‌رود. از آنجایی که مجهز بودن به حسگر اثرانگشت دیگر یک آپشن اضافی نبوده و جزو ملزومات یک پرچم‌دار واقعی بشمار می‌رود، شیائومی با علم بر این موضوع یک حسگر اثرانگشت داخل دکمه Home این گوشی تعبیه کرده است.

Xiaomi-Mi-5 (5)

یکی دیگر از قسمت‌هایی که این کمپانی بزرگ چینی تمرکز زیادی بر روی آن گذاشته مربوط به دوربین Mi 5 می‌شود. در دوربین پشتی این اسمارت‌فون حسگر مدل IMX298 ساخت شرکت سونی جای گرفته که از رزولوشن 16 مگاپیکسل برخوردار است. این حسگر از یک لرزشگیر اپتیکال چهار محوره با عملکرد فوق‌العاده بهره می‌برد و Mi 5 را قادر می‌سازد تا ویدئوهای 4K را با سرعت 30 فریم بر ثانیه رکورد کند. علاوه بر این لنز در نظر گرفته شده برای این دوربین متشکل از 6 عدسی بوده و دارای بازشدگی دیافراگم F/2.0 است. شیائومی یک فلاش دوگانه از نوع LED را نیز در کنار دوربین این دستگاه تعبیه کرده که عملکرد بهتر آن در شرایط نوری ضعیف را به همراه دارد. برای دوربین جلویی شاهد به کارگیری یک حسگر 4 مگاپیکسلی هستیم. لنز وایدی که بر روی دوربین سلفی Mi 5 قرار گرفته از بازشدگی دیافراگم F2.0 برخوردار بوده و می‌تواند تصاویری با زاویه دید 80 درجه را به ثبت رساند.

Xiaomi-Mi-5 (4)

از دیگر ویژگی‌های پرچمدار 2016 شیائومی می‌توان به استفاده از درگاه USB Type-C اشاره داشت. همچنین یک باتری داخلی با ظرفیت 3000 میلی‌آمپر ساعت برای این گوشی در نظر گرفته شده که از فناوری شارژ سریع Quick Charge 3.0 بهره می‌برد. قیمت این گوشی برای مدل‌های استاندارد، پیشرفته و انحصاری به ترتیب 306، 352 و 413 دلار اعلام گردیده است. البته این برچسب قیمتی برای فروش این محصولات در بازار چین بوده و برای تهیه آن باید رقم بیشتری پرداخت کرد.

نظرات

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.