دوربین 100 مگاپیکسلی PhaseOne معرفی شد

0 1,488

شرکت Phase One سال 2016  را با معرفی دوربین مدیوم فرمت جدید 100 مگاپیکسلی آغاز کرد. دوربین XF 100MP این شرکت همان‌طور که از نام آن برمی‌آید دارای یک حسگر با رزولوشن 100 مگاپیکسل است که حسگر آن با همکاری شرکت سونی ساخته شده است. در توضیحات این محصول آمده است که این حسگر، یک حسگر فول فریم مدیوم فرمت است. به این معنی که اندازه آن به اندازه فیلم فرمت دوربین نگاتیوی 645 است. جالب است بدانید که برخی از دوربین‌های مدیوم فرمت دیجیتال از حسگر‌های کوچک‌تری استفاده می‌کنند که باعث ایجاد فاکتور برش روی لنز‌های مدیوم فرمت معمولی می‌گردند.

این دوربین علاوه بر رزولوشن 100 مگاپیکسل می‌تواند رنگ‌هایی با محدوده دینامیک 15 گام و عمق رنگ 16 بیت را ثبت کند. همچنین به دلیل اینکه برخلاف مدل‌های قبلی مدیوم فرمت‌های این شرکت، این حسگر از نوع CMOS است دامنه حساسیت حسگر گسترده‌تر شده و از ISO 50 تا ISO 12800 گسترش می‌یابد. ضمناً در این دوربین از سیستم فوکوس خودکار زنبوری شکل جدیدی استفاده شده که در مدیم فرمت‌های PhaseOne کاملاً جدید است.

switcher-family-cop9-new

ممکن است تصور کنید که فایل حاصل از این دوربین به چه کار می‌آید؟ PhaseOne برای اینکه بتوانید درک دقیقی از فایل ثبت شده توسط این دوربین داشته باشید یک فایل Tiff پردازش نشده این دوربین را برای دانلود قرار داده است که می‌توانید آن را از اینجا دانلود کنید. حجم این فایل برابر 701 مگابایت است (یعنی تقریباً برابر حجم یک CD معمولی)! استفاده از چنین دوربین‌هایی برای عکاسانی که مجبور به ثبت عکس‌های رزولوشن بالا با یک شات هستند کاربرد زیادی دارد. البته بسیاری از عکاسان ترجیح می‌دهند که فایل‌هایی با چنین رزولوشن بالایی را از ترکیب دو یا چند عکس پی‌درپی ثبت کرده و بسازند.

قیمت این دوربین همراه با یک لنز 80mm Schneider Kreuznach برابر 49,000 دلار است که باعث می‌شود اغلب عکاسان به جای خرید آن، صرفاً برای پروژه‌های ضروری دوربین را اجاره کنند. برای اطلاعات بیشتر می‌توانید به صفحه رسمی این دوربین سر بزنید.

نظرات

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.