ویدئوی تست مقاومت ضربه فیلتر‌های سرامیکی سیگما

0 1,175

چند ماه پیش خبری را درباره فیلتر‌های سرامیکی جدید  سیگما منتشر کردیم که به گفته این شرکت 10 برابر قوی‌تر از فیلتر‌های عادی شیشه‌ای و 3 برابر قوی‌تر از فیلتر‌های دارای پوشش شیمیایی است. سیگما به تازگی قیمت و موجودی این فیلتر‌ها را برای عرضه در بازار جهانی اعلام کرده است و برای اینکه نشان دهد این فیلتر‌ها در عمل چطور مقاومت می‌کنند، ویدئویی را منتشر کرده است که مقاومت فیلتر‌های سرامیکی را مقابل برابر سقوط یک گلوله فلزی 49 گرمی در کنار دو فیلتر با پوشش شیمیایی و یک فیلتر عادی از شرکت‌های دیگر نمایش می‌دهد.

 

در این ویدئو می‌بینید که چطور این فیلتر‌های جدید در برابر شوک ضربه مقاومت می‌کنند، در حالی که فیلتر‌های دیگر بلافاصله از هم می‌پاشند. این فیلتر‌های جدید علاوه بر ضربه در برابر آب، خراشیدگی و چربی نیز مقاوم هستند و در سایز‌های مختلفی از 67mm تا 105mm عرضه می‌شوند.

البته طبیعی است که محصولاتی با چنین تکنولوژی ساخت پیشرفته چندان هم ارزان قیمت نیستند. مدل 67mm با قیمت 130 دلار، 72mm با قیمت 151 دلار، 77mm با قیمت 165 دلار، 82mm با قیمت 203 دلار، 86mm با قیمت 282 دلار، 95mm با قیمت 346 دلار و 105mm با قیمت 441 دلار فروخته می‌شود. این قیمتی است که وب‌سایت B&H برای این محصولات انتخاب کرده است و احتمالاً قیمت آن در بازار‌های جهانی کمی متفاوت خواهد بود.

اگرچه قیمتی نزدیک به قیمت یک دوربین دیجیتال DSLR برای یک فیلتر بالا به نظر می‌رسد، اما بسیاری از کاربران حرفه‌ای برای محافظت از لنز‌های عکاسی یا لنز‌های سینمایی گران‌قیمت ترجیح می‌دهند از بهترین فیلتر‌های موجود در بازار استفاده کنند. ما در پیکسل سعی می‌کنیم به محض ورود این فیلتر‌ها به ایران آن‌ها را در اختیار مشتریانمان قرار دهیم.

نظرات

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.