مایکروسافت ویندوز 10S را به‌عنوان پاسخی برای Chrome OS معرفی کرد

1 1,370

شب گذشته، مایکروسافت نسخه‌ی جدیدی از ویندوز 10 را به نام ویندوز 10S معرفی کرد. این سیستم‌عاملی پاسخی برای Chrome OS از طرف مایکروسافت به‌حساب می‌آید تا بتواند راه خود را به بازار سخت‌افزارهای سطح پایین‌تر و بخش‌های آموزشی باز کند.

Terry Myerson، مدیر بخش ویندوز مایکروسافت در مورد این سیستم‌عامل می‌گوید: «هر چه بر روی ویندوز 10S اجرا می‌شود را باید از Windows Store دانلود کنید.» البته این موضوع به این معنی نیست که نمی‌توان نسخه‌های دسکتاپ نرم‌افزارهای ویندوز 10 را بر روی آن اجرا کرد، بلکه باید این نرم‌افزارها نیز به‌صورت اختصاصی بر روی Windows Store تنظیم و لیست شده باشند.

Myerson همچنین قابلیت‌های آن را در کنترل دستگاه‌ها و لوازم جانبی نشان داد که درست عملکردی مانند نسخه‌ی دسکتاپ ویندوز 10 داشت. او همچنین گفت که پس‌زمینه‌های ویندوز نیز مورد بازبینی قرار گرفته‌اند که کمی عجیب بود. به‌علاوه او به این موضوع اشاره کرد که هر مرورگری که بر روی Windows Store موجود باشد بر روی این سیستم‌عامل قابل‌اجرا خواهد بود. بنابراین اگر گوگل می‌خواهد کروم بر روی این نوع لپ‌تاپ‌ها اجرا شود باید آن را در لیست نرم‌افزارهای Windows Store جای دهد.

مایکروسافت همچنین پروسه‌ی Login را نیز اصلاح کرده است. به‌این‌ترتیب ویندوز 10S حدود 15 ثانیه سریع‌تر آماده‌ی کار خواهد بود. قابلیت دیگری که به این سیستم‌عامل اضافه شده است اجازه‌ی استفاده از لوازم جانبی USB با استفاده از پیش‌تنظیمات را می‌دهد. ویندوز 10S دیوایس‌ها را تشخیص می‌دهد و تمامی تنظیمات را به‌صورت آماده برای مدرسه اعمال می‌کند.

مایکروسافت این سیستم‌عامل را با هدف استفاده در بازارهای آموزشی عرضه کرده و هدفش این است که با عرضه‌ی ویندوز 10S بتواند شرکای زیادی را در بین سازندگان PC به سمت خود جذب کند. ویندوز 10S برای تمامی مدارسی که در حال حاضر از Windows 10 Pro استفاده می‌کنند رایگان خواهد بود. همچنین مایکروسافت برنامه‌ای دارد تا نسخه‌ی کامل Office را در Windows Store عرضه کند. البته اگر کامپیوتری را خریداری کنید که به‌صورت پیش‌فرض از Windows 10 S استفاده می‌کند می‌توانید آن را به Windows 10 Pro نیز آپگرید کنید.

1 نظر
  1. مریم می‌گوید

    مایکروسافت، مثل همیشه عالی

نظرات

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.