عکاس ایرانی و تبدیل دوربین شکسته به دوربین مچی!

0 1,679

یک دوربین شکسته و خراب به عقیده بسیاری ابزاری بدون مصرف و برای برخی دیگر نیز یک وسیله تزیینی است. اما برای عده‌ای این وسایل زمینه‌ساز انجام کارهایی خلاقانه و استفاده از آن‌ها حتی به صورتی جذاب‌تر از قبل می‌باشد. علیرضا رستمی یکی از این افراد است که دوربین Seagull TLR camera شکسته خود را به یک دوربین مچی تبدل نموده است.

رستمی این کار را با خارج کردن مکانیسم شاتر دوربین و قرار آن بر روی بند چرمی ساعت انجام داده است.

برای ثبت تصاویر از فیلم‌های عکاسی استفاده شده که به علت اندازه کوچک این دوربین مچی بریده شده‌اند. این فیلم‌های در پشت دوربین قرار گرفته و تصاویر بر روی آن‌ها ثبت می‌شوند.

در زیر تصاویر ثبت‌شده با این دوربین را مشاهده می‌نمایید.

اما ویژگی‌های این دوربین به همین موارد ساده ختم نمی‌شود. این دوربین همچنین دارای یک سلف تایمر نیز می‌باشد که به‌صورت مکانیکی شاتر دوربین را به حرکت درآورده و عکس را برای شما ثبت می‌نماید.

View this post on Instagram

. . What time is it ? ? Who see ? ?? Camera clock That would be good for spying, if it was Soviet and East German, it would be better #گجت از ویژگی های این ساعت . میتوانید با سرعت شاتر مخصوص ببینید ساعت چند است با سلفتایمر میتوانید به دیگران نشان دهید ساعت چند است . از روی صدای شاتر متوجه بشوید ساعت چند است مثلا در سر ظهر با شاتر بالاتر و در شب از سرعت شاتر بی استفاده کنید . . . موارد امنیتی هم با قراردادن سرعت شاتر بر روی 1/500 هیچکس نمیتواند بفهمد ساعت چند است حتی خود شما . . . امکان اتصال با فلاش با سیم سنکرزه . Flash sync . . با بستن دیافراگم سرعت ثانیه شمار را حذف کنید . داخل ساعت خود یک تکه نگاتیو بگزارید و عکاسی کنید. . . . بزودی عکسهای گرفته شده را انتشار میدهم . امکان اتصال لنز های متنوع . . . . با خیال راحت این ساعت را به دست خود کنید و در میهمانی قدم بزنید تنها یکی در جهان وجود دارد و مشابه ای ندارد ?‍♂️ What time is it ? ? Time is : 2.8 to 1/4s ? . #instagram #photographer #petapixel #Music @sarahblasko ⚘ #Watch_shutter #gadget #gadget_shutter #gadget_camera #watch_Camera #fashion #clock_shutter #clock #clock_camera #camera_watch . Shooting this self photo with #rolleiflex_2.8 . . #rolleiflex28 #rolleiflex28gx #rolleiflex #tlr #mediumformat #rolleicord #vintage #film #camera #photography #filmcamera #filmcamerasinternational #photography #analogcamera #analoguecamera

A post shared by Aliriza (@alirizarostami) on

قطعاً این تصاویر باکیفیت‌ترین تصاویری که می‌توان با یک دوربین ثبت کرد نیستند اما همین‌که از یک وسیله ازکارافتاده بتوان  چنین استفاده خلاقانه‌ای نمود تعهد و ذوق بالای سازنده این وسیله را نشان می‌دهد.

نظرات

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.