اثرگذاری بی‌اندازه یک عکس

0 1,231

قطعا تماشای یک عکس یا یک فیلم می‌تواند اثرگذاری بالایی روی افراد مختلف داشته باشد. می‌تواند این افراد را اندوهگین یا خوشحال کند و یا حتی به فکر فرو ببرد. اما تاثیر این شاخه از هنر بسیار فراتر از آن‌چیزی است که تصور می‌شود. در دوره‌ای که عکس‌ها از طریق اینترنت، شبکه‌های اجتماعی و اپلیکیشن‌هایی مانند تلگرام و وایبر با سرعت بسیار بالایی در سراسر دنیا منتشر شده و دست به دست می‌شوند، این اثرگذاری بسیار بیشتر هم شده. تا جایی که یک عکس می‌تواند زندگی یک شخص را عوض کند و یا شاید نجات دهد. اتفاقی که اخیرا رخ داده است.

بعد از اینکه عکس این مرد در حال فروختن خودکار در وب‌سایت‌های مختلفی منتشر شد، مردم از سراسر دنیا برای کمک به او و دخترش بیش از 160000 دلار کمک کردند. رقمی که قطعا زندگی او و دخترش را متحول خواهد کرد.

داستان از آنجایی آغاز شد که در روز 25 آگوست امسال، یک مرد نروژی به نام Gissur Simonarson دو عکس از یک پناهجوی سوری که به همراه دخترش در حال فروختن خودکار بود را بر روی توییتر منتشر کرد:

Untitled
“یک پدر سوری که در خیابان خودکار می‌فروشد، درحالی که دخترش روی شانه‌ی او خوابیده است.”

این توییت به سرعت در وب‌سایت‌ها و شبکه‌های دیگر از جمله Reddit نیز به اشتراک گذاشته شد. در کمتر از چند ساعت 14000 کامنت زیر این عکس منتشر شد. پس از آن پای این خبر به شبکه‌های مختلف تلویزیونی، روزنامه‌ها و سایر وب‌سایت‌های پر بازدید نیز باز شد و مخاطبان بسیاری پیدا کرد.

Simonarson در این باره می‌گوید: “افراد بی‌شماری به من پیغام می‌دادند که می‌خواهند به این مرد و دخترش کمک کنند. به همین دلیل تصمیم گرفتم تا آن‌ها را پیدا کنم.”

او زیر همان عکس در توییتر نوشت که قصد دارد این مرد را پیدا کند. کمتر از 30 دقیقه بعد شخصی پاسخ جالبی به Simonarson داد: “این مرد هر روز جلوی خانه من دستفروشی می‌کند.”

Simonarson نیز سریعا این خبر را منتشر کرد: “از طریق یک دوست توانستیم مکان دقیقی که این مرد هر روز در آنجا دستفروشی می‌کند را پیدا کنیم. او عکس دیگری هم برای ما فرستاده. قرار شده است که با این دوست تماس بگیرم و اطلاعات بیشتری ازش بخواهم. منتظر باشید”

CNbf4qVWwAA93_d

کمتر از یک ساعت Simonarson فهمید که نام آن مرد Abdul و نام دختر زیبایش Reem است. او کمپینی با هشتک #BuyPens برای حمایت از آن‌ها راه‌اندازی کرد.

نتیجه بسیار جالب و شگفت‌انگیز است. در تنها چهار روز بیش از 6000 نفر به این کمپین کمک مالی کرده‌اند. مبلغی بیش از 162000 دلار برای عبدل و ریم جمع‌شده است.

abdulcrowdfund

Simonarson موفق شد تا با عبدل صحبت کند. از او درمورد آرزویش پرسید و عبدل در جواب گفت : “دوست دارم به کشورم بازگردم و همه چیز مثل گذشته شود. مثل همان زمانی که مجبور به دستفروشی نبودم.”

CNbNhkRUsAAiNu8

 

Abdul احتمالا نمی‌دانست که اکنون دیگر نیازی به دستفروشی ندارد. چرا که انتشار یک عکس تاثیر‌گذار از او و دخترش، آینده آن‌ها را عوض خواهد کرد.

Simonarson: “می‌خواهم از تک تک شما تشکر کنم. همه افرادی که دست به دست هم دادند تا با کمک هم، یک زندگی را عوض کنیم، یا شاید هم نجات دهیم.”

نظرات

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.