مفاهیم گرافیکی را در 5 دقیقه بیاموزید

0 1,541

مانند بسیاری از هنر‌های دنیای دیجیتال، دنیای ویرایش عکس هم قواعد و اصطلاحات مخصوص به خودش را دارد. این اصلاحات و مفاهیم به‌قدری گسترده هستند که برخی از آن‌ها مستقیماً روی درک کاربران از دوربین‌هایشان نیز تأثیر می‌گذارد. به عنوان مثال وقتی کسی درباره گستردگی محدوده دینامیکی یک دوربین صحبت می‌کند و آن را به‌عنوان مزیت یک دوربین به دوربین دیگر قلمداد می‌کند، برای کسانی که نسبت به این مقوله نا‌آشنا هستند، درک عملکرد و تفاوت این دو دوربین مشکل می‌شود.

نرم‌افزار Pollar روی وب‌سایت خودش بخش آموزشی را راه‌اندازی کرده است که اغلب مفاهیم و اصطلاحات پیچیده دنیای عکاسی و ویرایش را با ساده‌ترین شکل ممکن همراه با دیاگرام‌های متحرک آموزش می‌دهد. مفاهیمی مانند نوردهی و روشنایی، تأثیر Curveها، لبه‌های رنگی یا CA و … در این وب‌سایت به صورت گرافیکی نمایش داده می‌شوند.

در منوی سمت چپ این وب‌سایت، فهرستی از مفاهیم را می‌بینید و با انتخاب هرکدام می‌توانید تأثیر و روش تغییر آن گزینه را مشاهده کنید. Pollar این آموزش آنلاین را تازه‌کار به حرفه‌ای نام‌گذاری کرده است. البته نمی‌توان انتظار داشت که این وب‌سایت ساده، از یک کارآموز تازه‌کار، یک ویرایشگر حرفه‌ای بسازد، اما به‌هرحال برای توضیح مفاهیم ابتدایی فوق‌العاده است.

Newbie to Expert Photo Editing | Polarr

نظرات

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.