پرتره‌های استیو مک‌کری

0 1,959

برگزاری نمایشگاهی جدید از 150 تصاویر پرتره استیو مک‌کری – عکاس مشهور آمریکایی – در مونزا ایتالیا، بهانه خوبی است تا کمی در مورد این عکاس و تصاویر پرتره زیبای او بنویسم. اگر استیو مک‌کری را نمی‌شناسید، عکس زیر را حتماً دیده‌اید – عکسی به نام “دختر افغان” که در سال 1984 ثبت شد و لقب ”فراموش‌نشدنی‌ترین عکس“ را به خود اختصاص داده است. در ادامه تصاویر بیش‌تر از او می‌بینید و مطالبی بیش‌تر در مورد او می‌خوانید.

AFGRL-10001

استیو ‌مک‌کری کار خود را با عکاسی سیاه‌و‌سفید از رویداد‌های ورزشی شروع کرد. چون زیاد در این ژانر خوب نبود و به سفر کردن علاقه زیادی داشت، با 200 حلقه عکس رنگی کداکروم به هند رفت و شروع به ثبت تصاویر رنگی برای مجلات مختلف کرد.

steve-mccurry-villa-reale-monza-designboom-portrait-818

مک‌کری کار عکاسی خبری را از جنگ شوروی در افغانستان شروع کرد و در اکثر کشمکش‌های منطقه خاورمیانه ازجمله جنگ ایران و عراق عکاسی کرد.

steve-mccurry-villa-reale-monza-designboom-12

تصاویر پرتره استیو مک‌کری در نمایشگاه ایتالیا از اتیوپی تا هند را در برمی‌گیرد. او عکاسی پرتره را یک ارتباط می‌داند، برقراری ارتباط با یک شخص، به‌صورت بصری یا احساسی. مک‌کری اعتقاد دارد زندگی یک شخص در چهره او نوشته‌شده است. برقراری ارتباط با شخص  بدین شکل- مشکل و البته سحرانگیز و جادویی است.

نمایشگاه مک‌کری در مونزا ایتالیا تا 6 آوریل 2015 برقرار است . البته اگر می‌خواهید تا ایتالیا نروید، می‌توانید تصاویر پرتره مک‌کری را در این لینک از وب‌سایت خود عکاس مشاهده کنید.

نظرات

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.