Xperia XA؛ سومین گوشی معرفی شده از خانواده Xperia X

0 1,210

همان‌طور که در اخبار به سمع‌و‌نظر رساندیم سونی از سه گوشی جدید رونمایی به عمل آورد که به معرفی دو مدل از آن‌ها پرداختیم. Xperia XA سومین گوشی است که این کمپانی ژاپنی در MWC 2016 از آن پرده‌برداری کرد. با ما در معرفی این گوشی همراه باشید.

Xperia XA را به جرات می‌توان یکی از جذاب‌ترین گوشی‌های میان‌رده اندرویدی دانست که از وزن 137 گرمی برخوردار است. این گوشی دارای صفحه نمایش تقریبا بدون حاشیه بوده که شمای کلی جالبی به آن داده است. سونی برای این گوشی از یک صفحه نمایش با رزولوشن HD بهره گرفته که تراکم پیکسلی 294ppi را به همراه دارد. همچنین در بخش سخت‌افزاری شاهد به کارگیری از چیپ Helio P10 MT6755 ساخت شرکت مدیاتک هستیم. این چیپ 64 بیتی از هشت پردازنده مرکزی با معماری Cortex-A53 توان می‌گیرد. علاوه بر این سونی پردازنده گرافیکی Mali-T680 MP2 را برای انجام پردازش‌های گرافیکی این دستگاه در نظر گرفته است. Xperia XA از دو گیگابایت حافظه رم و 16 گیگابایت حافظه داخلی برخوردار بوده و از درگاه کارت‌حافظه میکرو SD نیز پشتیبانی می‌کند.

gsmarena_010

دوربین Xperia XA به یک حسگر 1/3 اینچی با رزولوشن 13 مگاپیکسل مجهز شده است. این حسگر دارای قابلیت فوکوس خودکار از نوع تشخیص فازی بوده و قادر است ویدئوهایی با کیفیت اچ‌دی را رکورد کند. برای دوربین جلویی نیز یک حسگر 8 مگاپیکسلی مجهز به فوکوس خودکار در نظر گرفته شده است. Xperia XA دارای یک باتری 2300 میلی‌‌آمپر ساعتی بوده که انتظار می‌رود عملکرد بالایی را از خود نشان دهد. اتفاقا خود سونی نیز در این باره اظهار نظر کرده و گفته که باتری Xperia XA با استفاده معمول می‌تواند تا دو روز کاربر را همراهی کند. علاقه‌مندان به این گوشی بد نیست بدانند که Xperia XA در چهار رنگ مشکی، سفید، طلایی و صورتی در ماه ژوئن قابل خرید خواهد بود.

نظرات

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.