سونی از دو لنز 24-12 میلی‌متر f/4 و 35-16 میلی‌متر f/2.8 رونمایی کرد

1 1,777

همان طور که پیش‌بینی می‌شد و در مجله پیکسل نیز به آن پرداخته شده بود، سونی به تازگی از دو لنز جدید زوم رونمایی کرده است. لنز‌های 24-12 میلی‌متر f/4 و 35-16 میلی‌متر f/2.8 دو محصول جدید هستند که برای دوربین‌های بدون آینه فول‌فریم سونی طراحی شده‌اند. لنز واید ۲۴-۱۲ میلی‌متری یک لنز زوم واید به‌حساب می‌آید که از حداکثر بازشدگی دهانه دیافراگم F4 بهره می‌برد و هم‌رده محصولات دیگر سونی قرار می‌گیرد، ولی لنز ۳۵-۱۶ میلی‌متری GM را می‌توان در رده پیشرفته‌ترین لنز‌های سونی قرار داد چرا که از حداکثر بازشدگی F2.8 برخوردار است و وضوحی باورنکردنی را در سرتاسر تصویر ارائه می‌دهد.

هر دو لنز از ویژگی‌های منحصربه‌فردی در میان لنز‌های مانت FE سونی برخوردار هستند (مانت FE مخصوص دوربین‌های بدون آینه سونی است). 35-16 میلی‌متر f/2.8 در کنار 70-24 میلی‌متر f/2.8 GM و 200-70 میلی‌متر f/2.8 GM با حداکثر بازشدگی F2.8 سریع‌ترین لنز میررلس سونی به حساب می‌آید و 24-12 میلی‌متر f/4 وایدترین آن‌ها.

16-35 میلی‌متر f/2.8

جدیدترین لنز خانواده GM با بالاترین استاندارد‌های کمپانی سونی ساخته شده و از قابلیت‌های مختلف و تکنولوژی پیشرفته سونی برخوردار است. این لنز از پنج المان aspherical و دو المان (XA(extreme aspherical که یکی از آن‌ها بزرگ‌ترین عدسی‌ غیر کروی است که سونی تابه‌حال تولید کرده، برخوردار است. با این تفاسیر می‌توان گفت که لنز 35-16 میلی‌متر f/2.8 GM اعوجاج و خطاهای کروی لنز را تقریباً به صفر رسانده است. همچنین وضوح و دقت رنگی تصویر نیز در عدد دیافراگم‌های مختلف و فاصله کانونی‌های متفاوت بسیار بالا و بدون تغییر خواهد بود. سونی در ساخت این لنز پا را از این نیز فراتر گذاشته و از دو المان ED جهت کاهش پراکندگی و تجزیه نور استفاده کرده است. پوشش چندلایه و مخصوص سونی – Nano AR – سطوح عدسی‌ها را فرا گرفته تا از بازتاب و جذب نور جلوگیری شود.

و بالاخره دیافراگم ۱۱ پره‌ای این لنز را نیز نباید از قلم انداخت. به لطف این ۱۱ پره با لبه‌‌های انحنادار، بوکه‌هایی بسیار محو و زیبا در پس‌زمینه تصویر و خارج از عمق میدان تشکیل می‌شود. به‌کارگیری از دو موتور سوپرسونیک نیز موجب شده تا این لنز عمل فوکوس خودکار را بسیار سریع و بدون سروصدا انجام دهد.

لنز 24-12 میلی‌متر f/4

لنز دیگری که سونی روانه بازار کرده است محصولی از سری لنز‌های G سونی به‌حساب می‌آید. این لنز با فاصله کانونی متغیر ۱۴-۱۲ میلی‌متر واید‌ترین لنز سونی در نوع خود محسوب می‌شود و از وزنی بسیار کم برخوردار است.

این لنز با وزن ۵۶۰ گرم، چیزی معادل نصف لنز 24-12 میلی‌متر f/4 سیگمای سری آرت وزن دارد و به ادعای سونی کیفیت خارق‌العاده‌ای را ارائه را آرایه می‌دهد. لنز 24-12 میلی‌متر f/4 از ۴ المان aspherical برخوردار است تا شارپنس بالای تصویر در گوشه‌های تصویر نیز تضمین شود.

این لنز از یک موتور DDSSM جهت فوکوس خودکار بر روی سوژه بهره می‌برد و دهانه دیافراگم آن نیز از ۷ پره با لبه‌های دایره‌ای تشکیل شده است.

1 نظر
  1. خرید بک لینک می‌گوید

    سلام.ممنون .خیلی خوب بود.از دست اندرکاران وبسایت به
    این خوبی سپاسگزارم

نظرات

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.