سونی برترین سنسورها را برای دوربین‌های خودش نگه می‌دارد

0 1,631

حتماً می‌دانید که سونی یکی از برترین و بزرگ‌ترین تولیدکنندگان سنسورهای دیجیتال عکاسی است و سنسورهای کمپانی‌های بزرگی مانند نیکون را نیز تأمین می‌کند. ولی وقتی بحث بهترین سنسورها باشد به نظر می‌رسد که این کمپانی آن‌ها را به‌طور خاص برای محصولات خودش کنار می‌گذارد.

Imaging Resource به‌تازگی مصاحبه‌ای با Kenji Tanaka از مدیران رده‌بالای سونی را منتشر کرد. البته این مصاحبه خیلی زود از روی سایت حذف شد. در این مصاحبه Tanaka به‌صورت مختصر در مورد سیاست سونی برای حفظ برترین سنسورها در داخل کمپانی صحبت کرد.

او در این مصاحبه گفت: «همان‌طور که می‌دانید سنسور عکاسی یکی از محصولات کلیدی ما است و ما هزینه‌ی زیادی را صرف تحقیق و توسعه در این زمینه می‌کنیم. سنسورهایی هستند که از طراحی خاصی بهره می‌گیرند و فقط سونی می‌تواند از آن‌ها بهره بگیرد.»

این موضوع کمی برای Dave Etchells که مصاحبه را برای Imaging Resource انجام می‌داد عجیب بود. او می‌گوید که این اطلاعات برایش جدید و بیگانه بودند. او می‌دانست که بخش دوربین‌های سونی بلافاصله به آخرین و بهترین تکنولوژی‌های سنسور این کمپانی دسترسی دارند و کمپانی‌های دیگر می‌توانند با فاصله‌ی یک سال از این تکنولوژی‌ها استفاده کنند.

البته طی سال‌های گذشته این موضوع صادق بود، ولی اخیراً به نظر می‌رسد که سونی بخشی از تکنولوژی‌هایش را به‌صورت اختصاصی برای دوربین‌های خودش حفظ می‌کند.

در سال 2014 نیز Shigeki Ishizuka، مدیر تجاری بخش تصویربرداری سونی گفته بود که برخی از این سنسورهای خاص به سایر کمپانی‌ها نیز فروخته می‌شوند. او در این مصاحبه گفت: «ما سنسورها را در چند گروه مختلف جای می‌دهیم. یکی از این گروه‌ها تنها برای دوربین‌های سونی در نظر گرفته شده‌اند و آن‌ها را به سایر کمپانی‌ها نمی‌فروشیم، مانند سنسور A7S. ولی وقتی به اندازه‌ی کافی از برتری آن سنسور استفاده کردیم ممکن است آن را به دیگران نیز بفروشیم. گروه دیگری از سنسورها نیز هستند که هم برای استفاده‌ی داخلی و هم فروش به دیگران در نظر گرفته شده‌اند.»

به نظر می‌رسد که سونی از این سنسورهای خاص به‌خوبی نیز سود می‌برد. به‌طور مثال برترین دوربین در DxOMark ساخت سونی است و سنسورهای سه دوربین اول در رده‌بندی این سایت نیز ساخت سونی هستند: سونی a7R II، نیکون D810 و سونی RX1R II.

البته سونی در فروش دوربین‌های دیجیتال پیشرو نیست، ولی به نظر می‌رسد از لحاظ تکنولوژی دارای برتری قابل‌توجهی نسبت به بیشتر رقبا است.

نظرات

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.