سونی دومین برند پرفروش دوربین‌های فول‌فریم در آمریکا

1 1,810

سونی به طور رسمی اعلام کرد که توانسته جایگاه دوم را از حیث تعداد فروش دوربین‌های فول‌فریم با قابلیت تعویض لنز در خاک ایالات متحده تصاحب کند. لازم به ذکر است که این جایگاه تا پیش از این در اختیار نیکون بوده و حال این سونی است که این عنوان را یدک می‌کشد. این گزارش که بر اساس آمار گروه NPD تنظیم شده نشان می‌دهد که سونی رشد ۲۳ درصدی را در بخش فروش دوربین‌های فول‌فریم با قابلیت تعویض لنز تجربه کرده و متعاقباً فروش لنزهای این کمپانی نیز روند رو به رشدی داشته است.

سونی در گزارش‌های تکمیلی عنوان می‌کند که دوربین‌های a7R II و a7S II بیشترین فروش را داشته‌اند و عامل اصلی این افزایش فروش هستند. البته از دست رفتن این جایگاه برای نیکون چندان هم دور از ذهن نبود؛ چرا که این کمپانی در سال گذشته محصولات جدید قابل توجهی را به سبد محصولات خود اضافه نکرد و همین عدم به‌روزرسانی سبب شده تا فروش این کمپانی نسبت به سال گذشته در کشور آمریکا کاهش یابد.

چارت بالا نشان می‌دهد که به لطف افزایش فروش سونی در آمریکا، آمار فروش کلی دوربین‌های فول‌فریم با امکان تعویض لنز نیز افزایش یافته است. اگر افزایش فروش سونی را در آمار سال جاری لحاظ نکنیم آنگاه آمار فروش کلی این مارکت کاهش ۲ درصدی را نسبت سال گذشته تجربه می‌کرد. همچنین مطابق انتظار کانن در رتبه‌ی اول فروش دوربین‌های فول فریم در بازار گسترده آمریکا قرار دارد و به نظر می‌رسد که جایگاه این کمپانی مطرح تا حد زیادی برای رقبا دست‌نیافتنی باشد.

1 نظر
  1. سپهر می‌گوید

    با عرض سلام و احترام به نویسندگان محترم مقالات. بنده خودم از استفاده کنندگان دوربین های نیکون هستم. با خواندن مقالات مختلف و همچنین عکسهایی که خودم با دوربین های کانن و نیکون میگیرم همه جا با برتری نیکون مواجه میشوم ولی میبینیم که فروش کانن به مراتب بالاتر از نیکون است و بر طبق همین مقاله شما نیز دیدیم که در بازار آمریکا نیز کانن با فاصله زیاد بالاترین فروش را دارد و حتی نیکون بعد از سونی به جایگاه سوم رسیده. حال این سوال برایم پیش می آید که چرا نیکون با کیفیت بهتر، به جایگاهی پایین تر از کانن در فروش میرسد؟

نظرات

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.