کارت حافظه‌های XQD و SD جدید سونی

0 1,499

امسال نیز مانند سال‌های گذشته شرکت‌های متعددی از کارت‌های حافظه و هاردهای خود رونمایی کردند که مهم‌ترین آن‌ها را به سمع و نظر رساندیم. سونی نیز امروز کارت حافظه‌های SD و XQD جدید خود را در نمایشگاه CES معرفی کرد. با پیکسل در #PixelCES2016 همراه باشید.

همان‌طور که اشاره کردیم، جدیدترین دوربین‌های معرفی شده توسط نیکون یعنی D5 و D500 هر دو از حافظه‌های بسیار سریع XQD پشتیبانی می‌کنند و این بدان معناست که تقاضا برای چنین حافظه‌هایی از هر زمان دیگری بیشتر خواهد شد. سونی نیز با آگاهی کامل از این امر، کارت‌های حافظه SD و XQD جدید خود را به معرض نمایش گذاشت. حافظه‌های XQD این شرکت در ظرفیت‌های ۳۲، ۶۴ و ۱۲۸ گیگابایت عرضه خواهند شد و می‌توانند اطلاعات را با حداکثر سرعت ۱۵۰ مگابایت بر ثانیه ذخیره کرده و با حداکثر سرعت ۴۴۰ مگابایت بر ثانیه بازخوانی کنند. این بدان معناست که با این کارت حافظه می‌توان تنها در مدت‌زمان ۳ دقیقه، از ۶۴ گیگابایت اطلاعات نسخه پشتیبان تهیه کرد.

Sony-SDXC-M-e1452117535198

علاوه بر این سونی جدیدترین کارت‌های حافظه SD خود از سری SF-M را نیز معرفی کرده که از استاندارد سرعت UHS-II پشتیبانی می‌کنند و مخصوص استفاده در دوربین‌های DSLR و بدون آینه پیشرفته طراحی شده‌اند. حداکثر سرعت ذخیره‌سازی اطلاعات بر روی این‌ کارت‌های حافظه‌ SD تا ۱۰۰ مگابایت بر ثانیه و حداکثر سرعت خواندن اطلاعات ذخیره‌شده نیز به ۲۶۰ مگابایت بر ثانیه می‌رسد.

سونی اعلام کرده که هر دو کارت حافظه جدید این شرکت از دوام بسیار بالایی برخوردار بوده و در برابر ضربه، اشعه X و نفوذ گردوغبار مقاوم هستند که باعث افزایش کارایی آن‌ها می‌گردد. همچنین از نرم‌افزار File Rescue پشتیبانی کرده و از طریق این نرم‌افزار می‌توان عکس‌ها و فیلم‌هایی که ناخواسته حذف شده‌اند را بازیابی کرد.

نظرات

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.