سونی F65 دوربین شگفت‌انگیزی که در هالیوود محبوب نشد!

0 2,764

سونی در سال 2012 دوربین پرقدرت و شگفت‌انگیزی را معرفی کرد که در آن زمان، با تمام تجهیزات قیمتی در حدود 100 هزار دلار داشت؛ اما امروز با یک‌سوم این قیمت هم قابل تهیه است و این یعنی یک افت قیمت خرید و اجاره‌ی بسیار زیاد.
دو مدل دیگر CineAlta سونی یعنی F5 و F55 که پس‌ازآن معرفی شدند با استقبال خیلی بهتری مواجه شدند. چون این مدل‌ها کارکرد ساده‌تری داشتند، کوچک‌تر و سبک‌تر بودند، درحالی‌که قابلیت ثبت تصویر 4K RAW هم داشتند و از همه مهم‌تر اینکه ارزان‌تر بودند!
البته دو فیلم هالیوودی «سرزمین فردا» و «فراموشی» با F65 فیلم‌برداری شدند (هردو هم توسط کلودیو میراندا) که یک موفقیت است، اما نه در برابر آمار خیره‌کننده‌ی ARRI ALEXA که یک دوربین محبوب در هالیوود بشمار می‌آید. این آمار ضعیف در حالی واقع‌شده که F65 با سنسور 20 مگا پیکسلی و قابلیت تصویربرداری 8K در برابر الکسای دارای سنسور 8 مگا پیکسلی و قابلیت تصویربرداری 3K دوربین قوی‌تری محسوب می‌شود.

8KComparison

برتری محسوس الکسا در کارکرد ساده‌تر آن است، خصوصاً برای کاربرانی که ProRes را برای تصویربرداری انتخاب می‌کنند.
شنیده‌شده سونی قصد معرفی یک مدل 8K در سال 2016 را دارد که جایگزینی خواهد بود برای F65.
این مدل که احتمالاً دارای سنسوری بر پایه سنسور دوربین A7R II خواهد بود، باید برتری‌هایی فراتر از رزولوشن فوق‌العاده بالا داشته باشد.
به گزارش سایت sonyalpharumors این مدل احتمالی که پیش‌بینی می‌شود همچون F65 دارای شاتر مکانیکی باشد، دارای قابلیت‌های قابل‌توجهی همچون تصویربرداری 60 فریم در ثانیه با ابعاد 8K، تصویربرداری 240 فریم در ثانیه با ابعاد 4K، تصویربرداری غیر فشرده 16 bit RAW و پشتیبانی از AVCHD، XAVC، H264 و ProRes خواهد بود.
طبق این گزارش مانت این مدل Sony FZ خواهد بود و قیمت مناسبی هم خواهد داشت.
البته این خبر فعلاً در حد یک شایعه است. ضمن اینکه مدل‌های دارای رزولوشن فوق‌العاده بالا از دو برند ARRI و RED موجب تسلط آن‌ها بر هالیوود نشده‌اند.

Sony_Arri_Epic
آیا مشخصات فنی همه‌چیز است؟ پس ظاهر و مشخصات فیزیکی دوربین چه می‌شود؟ در اینکه سونی قادر خواهد بود دوباره دوربینی با مشخصات فنی شگفت‌انگیز ارائه کند شکی نیست، اما صنعت فیلم‌سازی نشان داده به چیزی فراتر از مشخصات فنی روی خوش‌نشان می‌دهد. جدول زیر مقایسه‌‌ای ساده بین مشخصات سه مدل شاخص از سه برند برتر را نشان می‌دهد. البته این جدول فقط نشانگر برتری‌ها و کاستی‌های روی کاغذ این سه مدل نسبت به هم است!

با این اوصاف آیا فکر می‌کنید کسی برای معرفی یک دوربین سینمایی 8K دیگر از طرف سونی، لحظه‌شماری می‌کند؟

نظرات

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.