سونی در حال ساخت یک لنز ۴۰۰ میلی‌متری پرایم برای a9 است

0 1,294

یکی از مشکلاتی که بیشتر افراد هنگام معرفی دوربین‌های سونی با مانت E به آن اشاره می‌کنند کمبود لنزهای مناسب برای آن است. پس از معرفی سونی a9 نیز همین نقیصه مورد تأکید قرار گرفته است، ولی حالا گزارش‌ها نشان می‌دهند که یک لنز سونی در دست ساخت ساخت است تا نیازهای افراد حرفه‌ای را برآورده کند.

بر اساس گزارش Sony Alpha Rumors منابع معتبری خبر از توسعه‌ی یک لنز ۴۰۰ میلی‌متری با مانت FE داده‌اند. به نظر می‌رسد این لنز در انتهای سال ۲۰۱۷ معرفی خواهد شد و البته اطلاعات ضد و نقیضی در مورد دیافراگم آن شنیده می‌شوند.

برخی از منابع اعلام کرده‌اند که این لنز سونی دارای دیافراگم f/2.8 خواهد بود، درحالی‌که برخی منابع دیگر این خبر را نفی کرده‌اند و f/4.0 را منطقی‌تر می‌دانند. البته ممکن است سونی به‌صورت هم‌زمان بر روی هر دو کار کند و نهایتاً هرکدام را که بالانس مناسب‌تری را همراه با قیمت و ابعاد قابل‌قبول ارائه کنند به خط تولید بفرستد.

حال که سونی a9 قصد به چالش کشیدن رقبای قدرتمندی مانند کانن 1DX Mark II و نیکون D5 را دارد، قطعاً به لنزهای باکیفیت نیاز خواهد داشت. معرفی لنز FE 100-400mm f/4.5-5.6 GM قدمی در مسیر صحیح بود و ارائه‌ی یک لنز ۴۰۰ میلی‌متری پرایم با گشودگی دیافراگم مناسب نیز اقدام مثبت دیگری از جانب سونی به حساب می‌آید.

نظرات

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.