سونی از دوربین Alpha a6500 رونمایی کرد

1 2,250

سونی جدیدترین مدل از سری دوربین‌های بدون‌آینه‌ی سایز APS-C خود با نام a6500 را معرفی کرد. این دوربین در ظاهر خیلی شبیه a6300 است اما در مشخصات فنی از آن دوربین برتر بوده و قیمت بالاتری هم دارد. با درنظرگرفتن اینکه دوربین a6300 در حال حاضر یکی از بهترین دوربین‌های رده‌ی خود است، معرفی دوربینی با امکانات بیشتر و مشخصات فنی بالاتر (چیزی در سطح دوربین‌های D500 نیکون و 7D Mark II‌ کانن) بسیار هیجان‌انگیز است. قیمت این دوربین چیزی در حدود 1400 دلار خواهد بود.

این دوربین هم بر اساس همان سنسور 24 مگاپیکسلی سایز APS-C دوربین a6300 ساخته‌شده، اما امکانات مهمی به آن اضافه شده‌است که مهمترین آنها تثبیت‌کننده تصویر درون بدنه (IBIS)، نمایشگر لمسی و پردازنده‌ی قوی‌تر برای عکاسی پیاپی با سرعت بالا است. سونی همچنین اعلام کرده که پردازنده‌ی سریع‌تر این دوربین باعث بهبود پردازش عکس‌های با ISO بالا هم شده‌است.

دوربین جدید سونی دارای تثبیت‌کننده‌ی تصویر درون بدنه‌ی 5 محوره است که هم در مد عکاسی و هم در مد فیلمبرداری قابل‌استفاده است. این تثبیت‌کننده‌ی تصویر بر اساس آزمایش‌های CIPA می‌تواند تا 5 استاپ قابلیت لرزشگیری به دوربین اضافه‌کند. زمانی که از لنز‌های دارای لرزشگیر OSS بر روی این دوربین استفاده‌کنید، سیستم لرزشگیر درون لنز مدیریت حرکت‌دادن سنسور برای تثبیت تصویر را بر عهده می‌گیرد، اما سونی مدعی نشده که این باعث افزایش قدرت لرزشگیری دوربین می‌شود.

یکی دیگر از تغییرات در مدل جدید، اضافه‌شدن نمایشگر لمسی LCD است که کار کردن با دوربین را مخصوصاً برای انتخاب نقاط فوکوس خودکار آسان‌تر می‌کند. با نزدیک‌کردن چشم به منظره‌یاب الکترونیک و خاموش‌شدن LCD، این نمایشگر به یک تاچ پد برای تغییر برخی تنظیمات تبدیل می‌شود.

دوربین a6500 هم دارای همان سیستم فوکوس تشخیص فاز بر روی سنسور 425 نقطه‌ای و امکان عکاسی پیاپی با سرعت 11 فریم بر ثانیه (8 فریم در حالت Live View) است، اما بافر با حجم بیشتر و یک پردازنده‌ی اضافی این دوربین را قادر ساخته تا در مد عکاسی پیاپی بتواند 300 عکس با فرمت JPEG استاندارد و یا 100 عکس در فرمت JPEG و RAW بگیرد. این به معنی امکان عکاسی پیاپی و بدون وقفه تا 27 ثانیه (9 ثانیه در حالت عکاسی RAW+JPEG) است.

این دوربین هم همانند دوربین a6300 سونی قابلیت فیلمبرداری 4K را دارد، اما با اضافه شدن LCD لمسی حالا با لمس نمایشگر می‌توانید فوکوس را تغییر دهید. در مد فیلمبرداری می‌توانید سرعت حرکت موتور فوکوس خودکار را برای بدست‌آوردن تغییر آهسته‌ی فوکوس کنترل کنید. این امکان در تمام رزولوشن‌ها و نرخ‌های فریم از جمله در حالت 1080/120p برقرار است.

بجز این، دیگر امکانات فیلمبرداری a6500 بسیار شبیه دوربین a6300 است. فیلمبرداری با کیفیت UHD 4K با نرخ 100Mbps از تصویر 6K صورت می‌گیرد که به معنی کراپ 1.56x از هر طرف است. این دوربین همچنین می‌تواند فیلم‌ها را با کیفیت 1080p و با سرعت 120 فریم بر ثانیه ضبط کند که در قالب امکانی است که به شما اجازه می‌دهد با سرعتی بین 1 تا 120 فریم بر ثانیه فیلمبرداری را تعیین کنید.

متأسفانه سونی هیچ قولی برای بهبود اثر Rolling Shutter در این دوربین نسبت به دوربین a6300 نداده که این یعنی مشکل از سرعت خواندن اطلاعات از سنسور تصویر است و نه از سرعت پردازش آنها. مانند دوربین a6300، این دوربین هم دارای یک ورودی میکروفون است، اما از جک هدفون خبری نیست.

سیستم منوی دوربین هم بروزرسانی شده که طبق ادعای سونی کار پیمایش و جستجو در منوهای این دوربین را راحت‌تر می‌کند. در حال حاضر مشخص نیست که آیا این دوربین توانایی ثبت عکس‌های خام بدون فشرده‌سازی را دارد یا خیر.

عمر باتری هم در حالت استفاده از LCD دوربین تا 350 عکس و در حالت استفاده از منظره‌یاب الکترونیک تا 310 عکس اعلام‌شده است.

1 نظر
  1. sina می‌گوید

    چرا عمر باطری در صورت استفاده از منظره یاب الکترونیکی کمتر میشه ؟!
    این دوربین رو میشه در ایران تهیه کرد ؟ با چه حدود قیمتی ؟

نظرات

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.