دوربین سونی a9 با هدف عکاسی اکشن و ورزشی معرفی شد

0 1,571

شب گذشته، سونی a9 یا alpha 9 با هدف تسخیر بازار دوربین‌های حرفه‌ای ورزشی معرفی شد. سونی a9، که یک دوربین فول‌فریم است، برای بازار متفاوتی نسبت به مدل‌های سری a7 در نظر گرفته شده است.

سنسور استفاده شده در سونی a9 از نوع Stacked CMOS است که سرعت انتقال اطلاعات بسیار بالایی دارد و از یک شاتر الکترونیکی کاملاً بی‌صدا بهره می‌گیرد. این دوربین قادر است با سرعت ۲۰ فریم بر ثانیه به‌صورت پیاپی عکاسی کند و بافر آن می‌تواند ۲۴۱ عکس فشرده‌شده‌ی RAW را در خود جای دهد. به‌علاوه قادر است اطلاعات مربوط به فوکوس و نوردهی را با سرعت ۶۰ فریم بر ثانیه بازخوانی کند تا تصویر صفحه‌نمایش و منظره‌یاب در عکاسی پیاپی دچار پرش یا قطعی نشود.

سونی مدعی است این دوربین در تعقیب سوژه و فوکوس بر روی چشم به‌مراتب بهتر از a7R II عمل می‌کند و قادر است تا 3EV- به فوکوس کردن ادامه دهد. این عدد یک استاپ کامل تاریک‌تر از شرایطی است که a7R II می‌تواند در آن فوکوس کند.

سونی a9 به‌طورکلی از شاتر الکترونیکی استفاده می‌کند، ولی یک مکانیزم شاتر مکانیکی نیز در آن کار گذاشته شده است. سونی همچنین پشتیبانی حرفه‌ای خود را نیز گسترش داده است. حالا بازار کانادا نیز از پشتیبانی حرفه‌ای سونی برخوردار خواهد شد و دو مرکز خدمات نیز در نیویورک و لس‌آنجلس افتتاح می‌شوند.

سونی a9، علاوه بر سرعت بالا در عکاسی پیاپی که از دوربین‌های DSLR حرفه‌ای مانند کانن 1DX Mark II و نیکون D5 نیز سریع‌تر است، به یک سیستم فوکوس ۶۹۳ نقطه‌ای هم مجهز شده است. این سیستم تشخیص فاز حدود ۹۳ درصد از سطح فریم را پوشش می‌دهد و می‌تواند نیازهای عکاسان ورزشی را نیز برآورده کند.

سیستم لرزشگیر ۵ محوره‌ی سونی a9 لرزش‌ها را به حداقل می‌رساند تا بتوان به‌راحتی از لنزهای تله در سرعت‌های پایین نیز بهره گرفت. منظره‌یاب آن دارای رزولوشن ۱۲۸۰x۹۶۰ و سرعت رفرش ۱۲۰ فریم بر ثانیه است. این دوربین دارای دو شیار کارت حافظه نیز هست که یکی از آن‌ها از پروتکل UHS-II پشتیبانی می‌کند. سونی همچنین می‌گوید که باتری a9 دو برابر بهتر از مدل‌های قبلی این کمپانی است. به‌علاوه یک گریپ باتری با قابلیت جای دادن دو باتری نیز برای آن عرضه خواهد شد.

امکاناتی مانند جوی‌استیک برای سیستم فوکوس، دیال AF Mode و دکمه‌ی قابل‌برنامه‌ریزی My Menu نیز به این دوربین اضافه شده‌اند.

بر اساس گفته‌های سونی، a9 توانمندترین دوربین این کمپانی تا کنون است. همچنین سونی معتقد است دیگر مسئله‌ی تفاوت‌های فیزیکی بین دوربین‌های DSLR و بدون‌آینه مطرح نیست، بلکه دوربین‌های بدون‌آینه مزیت‌هایی نسبت به مدل‌های DSLR دارند که آن‌ها را به انتخاب برتر تبدیل می‌کنند. باید صبر کرد و دید که آیا این دوربین سونی می‌تواند نظر عکاسان حرفه‌ای ورزشی را تغییر دهد و آن‌ها را به سمت دوربین‌های بدون‌آینه جذب کند یا خیر.

هم‌اکنون امکان ثبت سفارش برای دوربین سونی a9 با قیمت ۴۵۰۰ دلار نیز وجود دارد.

نظرات

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.