نسخه جدید Snapseed، ویرایش فایل خام در گوشی

2 1,942

 

نسخه جدید نرم‌افزار Snapseed برای تلفن‌های همراه می‌تواند فایل‌های خام با فرمت DNG یا هر نوع فایل خام دیگر که به این فرمت تبدیل شده باشد را ویرایش کند. با محبوبیت تلفن‌های همراه هوشمند که قادر به عکس‌برداری با فرمت خام هستند، این به‌روزرسانی می‌تواند امکانات عکس‌برداری این تجهیزات را پیشرفته‌تر کند. با وجود عکس‌برداری با فرمت خام و امکان ویرایش مستقیم این تصاویر در خود تلفن همراه، احتمالاً استقبال عمومی از این تجهیزات در برابر دوربین‌های کامپکت بیشتر خواهد شد.

استفاده از این فرمت تنالیته رنگ و نور عکس را بهبود می‌دهد و کیفیت عکس‌های خروجی بسیار بالاتر از عکس‌های JPEG خواهد بود. در اینجا می‌توانید تفاوت عکس‌های ویرایش شده با فایل خام را در برابر عکس‌های JPEG همان صحنه مشاهده کنید.

برای دانلود رایگان نرم‌افزار snapseed 2.1 می‌توانید از پلی‌استور گوگل یا نرم‌افزار بازار استفاده کنید.

فرمت ویرایش DNG یا Snapseed در برابر فرمت JPEG همان صحنه. به کیفیت و تنالیته دقیق تصاویر ویرایش شده DNG دقت کنید:

Snapseed G (1) Snapseed G (2) Snapseed W (2) Snapseed W (1) Snapseed M (2) Snapseed M (1) Snapseed H (2) Snapseed H (1)

2 نظرات
  1. امیر جوادیان می‌گوید

    سلام
    من از پلی استور دانلود کردم ولی dng را ساپورت نمی کند . ( مورخه 23 آبان 94 ) آخرین ورژن snapseed – اطلاعات ارائه شده از این وبلاگ در این رابطه صحیح نمی باشد . لطفا تصحیح نمایید.
    متشکرم.

    1. امیر یاری می‌گوید

      جناب جوادیان
      ممنونم که اطلاع رسانی کردید.
      لینک این خبر روی وب‌سایت DPreview:
      http://connect.dpreview.com/post/9732054956/snapseed-for-android-brings-dng-raw-editing
      و همچنین در لینک مربوط به این نرم‌افزار در گوگل پلی: https://play.google.com/store/apps/details?id=com.niksoftware.snapseed
      دقیقا توضیح داده است که :
      “RAW Develop – adjust exposure and white balance, tweak shadows & highlights, add structure and more in DNG RAW images (on most of the latest devices)”

      متاسفانه همانطور که در متن این مطلب ذکر شد این قابلیت برای گوشی‌هایی که قادر به عکاسی با فرمت خام هستند کاربرد دارد. بدین معنی که اگر گوشی تلفن همراه شما به صورت طبیعی نمی‌تواند با فرمت خام عکاسی کند، نمی‌توانید از قابلیت کار با فرمت DNG این برنامه استفاده کنید و تنها می‌توانید از امکانات معمول آن بهره ببرید.
      با تشکر

نظرات

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.