بررسی جزء به جزء لنزهای جدید سیگما

0 1,751

امسال نیز سیگما مثل دوره‌های قبل با دست‌پر در نمایشگاه دوسالانه photokina حاضر شد. این شرکت ژاپنی از سه لنز جدید خود در این نمایشگاه رونمایی کرد. لنز ۸۵ میلی‌متری F1.4 و لنز زوم 24-12 میلی‌متری به مجموعه لنزهای Art و یک لنز ورزشی تله نیز به مجموعه لنزهای ورزشی سیگما اضافه است. در ادامه به بررسی این سه محصول خواهیم پرداخت.

لنز ۸۵ میلی‌متری F1.4 DG سری Art:

با ورود 85mm F1.4 DG به بازار، تعداد لنزهای فیکس سری Art سیگما به عدد ۵ می‌رسد و در مجموع این لنزها فواصل کانونی ۲۰ تا ۸۵ را پوشش خواهند داد. این لنز از ۱۴ المان اپتیکی در ۱۲ گروه تشکیل شده است. سیگما هیچ اطلاعاتی را در مورد وزن این لنز منتشر نکرده است ولی با توجه به طول ۱۲۶ میلی‌متری و قطر دهانه ۹۹ میلی‌متری نباید انتظار وزن زیادی را از این لنز داشت. 85mm F1.4 DG در مرحله نخستِ تولید متناسب با مانت دوربین‌های کانن و نیکون روانه بازار می‌شود. در ضمن لنزی که برای دوربین‌های نیکون طراحی شده است از کنترل الکترونیکی دیافراگم برخوردار است.

dsc09605

لنز 24-12 میلی‌متری F4 DG سری Art:

سیگما این لنز را مانند لنز ۸۵ میلی‌متری سری Art برای دوربین‌های فول‌فریم طراحی کرده است. این لنز با فاصله کانونی متغیر بین 24-12 میلی‌متر عملکرد بسیار مناسبی در پوشش زوایای واید دارد. سیگما سابق بر این نیز لنز‌های وایدی تولید کرده بود ولی ورود این لنز واید به خانواده لنزهای سری Art به احتمال زیاد خبر از کیفیت فوق‌العاده و منحصر به فرد این لنز می‌دهد.

dsc09598

12-24mm F4 DG نیز علاوه بر مانت SA برای دوربین‌های نیکون و کانن به بازار عرضه می‌شود. لنز 24-12 میلی‌متری آرت سیگما طولی معادل ۱۳۲ میلی‌متر دارد و دهانه آن برابر با ۱۰۲ میلی‌متر است که وزن ۱۱۵۰ گرم را برای آن به همراه دارد. کمینه فاصله فوکوس این لنز در طول فواصل کانونی مختلف بین ۲۴ تا ۲۵.۸ سانتی‌متر متغیر است.

dsc09600

لنز ورزشی ۵۰۰ میلی‌متری F4 سیگما:

علاوه بر دو لنز سری Art ، سیگما یک لنز ورزشی جدید را نیز به مجموعه محصولات خود اضافه کرده است. این لنز ورزشی فاصله کانونی معادل ۵۰۰ میلی‌متر دارد و حداکثر بازشدگی دهانه دیافراگم آن برابر با F4 می‌باشد. این لنز مانند اکثر لنزهای ورزشی دیگر از وزن نسبتاً زیادی برخوردار است. بنابراین برای حفظ تعادل دوربین و کنترل راحت‌تر آن، به رینگ اتصال لنز به سه‌پایه مجهز است. اندازه ۳۸۰ میلی‌متری و وزن ۳.۳۱۰ کیلوگرمی، این لنز را در نوع خود به یک غول کوچک تبدیل کرده است.

dsc09613

نظرات

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.