فینالیست‌ها و برترین‌های مسابقه‌ی عکاسی سونی ۲۰۱۷ مشخص شدند

1 1,618

سازمان عکاسی جهانی (WPO) فینالیست‌ها و برترین عکس‌های شرکت‌کننده در مسابقه‌ی سالیانه‌ی عکاسی سونی را اعلام کرد. این مسابقه را باید یکی از معتبرترین رقابت‌های عکاسی جهان به شمار آورد. از لحاظ تعداد شرکت‌کنندگان این مسابفه بزرگ‌ترین در جهان به حساب می‌آید و  در سال ۲۰۱۷ نیز شاهد افزایش چشم‌گیر شرکت‌کنندگان بوده است.

بر اساس اعلام WPO، در مسابقه‌ی امسال ۲۲۷۵۹۶ عکس از ۱۸۳ کشور جهان شرکت داشتند. این تعداد نسبت به سال ۲۰۱۶ حدود ۱۱ درصد افزایش را نشان می‌دهد. همچنین بیشترین رشد مربوط به کشورهای شرق آسیا مانند چین، میانمار، ویتنام و فیلیپین بوده است. تعداد شرکت‌کنندگان در بخش جوانان، حدود ۵۶ درصد و در بخش حرفه‌ای حدود ۱۳ درصد رشد داشته است.

در این مرحله، ۱۰ عکس برتر در هر بخش مشخص شده‌اند. این عکس‌ها در واقع فینالیست‌هایی هستند که در نمایشگاهی در لندن به نمایش گذاشته خواهند شد. در روز ۲۰ آوریل و طی همین نمایشگاه برندگان در هر بخش اعلام خواهند شد. همچنین در هر بخش از ۵۰ عکس شایسته نیز تقدیر شده است. این مسابقه در ۴ بخش حرفه‌ای، عمومی، جوانان و تمرکز بر روی دانش‌آموزان برگزار شده است. در هر بخش زیرمجموعه‌های مختلفی وجود دارند.

برنده‌ی کلی در بخش حرفه‌ای، کتاب مسابقه به همراه تجهیزات عکاسی سونی و ۲۵ هزار دلار جایزه‌ی نقدی را دریافت خواهد کرد. برترین عکاس در قسمت عمومی نیز جایزه‌ای ۵۰۰۰ دلاری را دریافت می‌کند.

در بین فینالیست‌ها، ۴۹ کشور حضور دارند که کشورهای ایتالیا با ۲۲ عکاس، آلمان با ۱۷ عکاس، انگلیس با ۱۵ عکاس، چین با ۱۴ عکاس و روسیه با ۱۱ عکاس بیشترین حضور را داشته‌اند. کشورهای ارمنستان، کوبا، ایسلند و عربستان صعودی برای اولین بار در بین فینالیست‌ها حضور پیدا کرده‌اند.

برای مشاهده‌ی عکس‌های فینالیست و عکس‌های شایسته می‌توانید به این لینک مراجعه کنید.

1 نظر
  1. درسا می‌گوید

    خیلی عالی بود

نظرات

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.