معرفی نازک‌ترین هارد SSD از طرف شرکت سن دیسک

0 1,205

در بزرگ‌ترین نمایشگاه تکنولوژی جهان(CES)، امسال شرکت سن دیسک که به خاطر کارت‌های حافظه‌اش شهرت زیادی دارد، یک هارد SSD به نام  X400 معرفی نموده است که یک ترابایت ظرفیت داشته و ادعا می‌شود نازک‌ترین هارد دنیاست. این هارد  SSD در اولین هاردی است که با 1 ترابایت حافظه در آن از تکنولوژی single-side بهره گرفته شده است. ضخامت کم این هارد به ادعای شرکت سازنده تنها 7 میلی‌متر ضخامت داردو  به مراتب نسبت به هاردهای مکانیکی نازک تر است. با 

سن‌دیسک این هارد SSD را به منظور افزایش سرعت دسترسی به اطلاعات حافظه و همچنین افزایش عمرباتری طراحی کرده است. این شرکت با تحقیقاتی که روی بازار مصرف خود در سال گذشته ‌انجام داد به این نتیجه رسید که بیش از 70 درصد مصرف کنندگان از کامپیوترهای شخصی (PC) استفاده می‌کنند که براساس این نیازسنجی انتظار می‌رود عرضه‌ی چنین محصولی بتواند مورد استقبال خوبی واقع شود. حافظه‌های SSD به جز کامپیوتر‌های شخصی و لپ‌تاپ‌ها می‌توانند در دوربین‌های فیلمبرداری دیجیتال حرفه‌ای نیز به کار گرفته شوند که تولید چنین محصولی می‌تواند خبر خوشی برای فیملبرداران حرفه‌ای باشد.

sandisk-x400-ssd-1-452x640

آقای تارون لومبا، معاون مدیرکل و مدیر امور مشتریان در شرکت سن دیسک می‌گوید: «مشتریان ما این نکته را عنوان کرده‌اند که از بین محصولات کارت‌های حافظه و هارد، خواهان تولیداتی هستند که از سرعت‌عمل بالایی برخوردار بوده و وقفه در پردازش اطلاعات در آن‌ها به حداقل رسیده‌ باشد. هارد X400 1 ترابایتی SSD یک هارد بسیار نازک بوده و همان محصول مورد انتظار مشتریان ماست که ضمن اعمال قابلیت‌ها و فاکتورهای جدید در ابعاد این محصول، از کاربری قابل اطمینان و خوبی بهره مند شده است و سرعت در راه‌اندازی و بارگذاری اطلاعات از ویژگی‌های کاربر پسند آن است.»

به منظور افزایش سرعت کاربری از پورت‌ نوع SATA III  با پشتیبانی سرعت 6 گیگابایت در ثانیه برای انتقال اطلاعات در این محصول استفاده شده است که البته این پورت از سازگاری کامل با پورت‌های دیگر مانند SATA II و SATA I نیز برخوردار می‌باشد.

این محصول همچنین با ظرفیت‌های متنوع دیگری نیز از جمله 512، 256 و 128 گیگابایت ارائه شده است که انتخاب‌های بیشتری پیش‌روی کاربران قرار می‌دهد.

 

نظرات

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.